فارس/ بهره برداری از سرای سالمندان فرزانگان شیراز

مدیر کل بهزیستی استان فارس در مراسم بهره‌برداری از سرای سالمندان فرزانگان شیراز گفت: سالمندان در باور دینی و فرهنگی ایرانیان جایگاهی ویژه‌ای دارند. دکتر سیدمرتضی موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ مرکز نگهداری سالمندان در فارس وجود دارد، گفت: از این تعداد ۹ مرکز روزانه و ۸ مرکز شبانه‌روزی با ظرفیت یک […]

مدیر کل بهزیستی استان فارس در مراسم بهره‌برداری از سرای سالمندان فرزانگان شیراز گفت: سالمندان در باور دینی و فرهنگی ایرانیان جایگاهی ویژه‌ای دارند.

دکتر سیدمرتضی موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ مرکز نگهداری سالمندان در فارس وجود دارد، گفت: از این تعداد ۹ مرکز روزانه و ۸ مرکز شبانه‌روزی با ظرفیت یک هزار و ۷۰۰ سالمند فعال است.

او از فعالیت ۶ مرکز در شهرستان شیراز در حوزه سالمندان خبر داد و با بیان اینکه ۵ مرکز شبانه‌روزی و یک مرکز روزانه خدماتی را به سالمندان ارائه می‌دهند، خاطر نشان کرد: تمام مراکز نگهداری سالمندان در استان فارس غیر دولتی است و با یارانه‌های پرداختی این سازمان فعالیت می‌کنند.

موسوی با یادآوری اینکه در فارس حداقل نیاز به ایجاد ۱۰ مرکز نگهداری سالمندان با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ سالمند نیاز است، ابراز امیدواری کرد که با افزایش ظرفیت پذیرش و پرداخت یارانه‌های به موقع شاهد توسعه فعالیت مراکز خصوصی نگهداری سالمندان باشیم.

موسس سرای سالمندان فرزانگان شیراز نیز تاسیس این مرکز را در راستای تکریم سالمندان توصیف و اضافه کرد: این مرکز در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۵۰ مترمربع و زیر بنای ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع در سه طبقه احداث شده و در مرحله اول راه‌اندازی ۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

شهزاد اعتماد با قدردانی از حمایت‌های بهزیستی، یادآور شد: این مرکز با کمک تسهیلات بانکی ایجاد شده و خدمات تخصصی توانبخشی و روان‌شناسی و نگهداری سالمندان را ارائه خواهد داد.

فرماندار شیراز نیز سرمایه گذاری دراین حوزه را معنوی و راهگشای بسیاری امور اجتماعی دانست و گفت: خوی مهربان مردم ایران در خدمت رسانی به نیازمندان بی مثال است و این مردم از سالیان گذشته چنین روحیه ای را داشته و آن را تاکنون حفظ کرده‌اند.

حیدر عالیشوندی افزود: انقلاب مردم علیه طاغوت سرچشمه گرفته از روحیه حق جویی ملت آزاده ایران بود و نظام اسلامی مدیون همین مردم مهربان و حق‌جو است که در تمام عرصه‌های سخت و پر فراز و نشیب همراه انقلاب اسلامی بوده‌اند و از جان و مال و سلامت خود در این مسیر مایه گذاشته‌اند.