لرستان/ باید برای جلوگیری از منزوی شدن سالمندان تدابیری اندیشیده شود

حجت حق‌نظری ظهر امروز به اتفاق جمعی از معاونان و کارشناسان بهزیستی از مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان صدیق خرم‌آباد بازدید و از نزدیک با درد دل و مسائل و مشکلات آنها آشنا شدند.  رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌آباد در این بازدید گفت: سالمندان بیشتر نیازمند درک عاطفی هستند و نباید بگذاریم، آنها احساس تنهایی کنند. […]

حجت حق‌نظری ظهر امروز به اتفاق جمعی از معاونان و کارشناسان بهزیستی از مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان صدیق خرم‌آباد بازدید و از نزدیک با درد دل و مسائل و مشکلات آنها آشنا شدند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌آباد در این بازدید گفت: سالمندان بیشتر نیازمند درک عاطفی هستند و نباید بگذاریم، آنها احساس تنهایی کنند.

وی افزود: همه ما سالمندی را تجربه می‌کنیم، بنابراین علاوه بر ارج نهادن به این قشر باید در کمال احترام و تواضع با آنها برخورد کنیم.

حق نظری در این بازدید خواستار جمعی کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی سالمندان در مرکز شد و افزود: برای جلوگیری از منزوی شدن سالمندان باید تدابیری اندیشیده شود، تا سالمندان به صورت جمعی در فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی مشارکت کنند.

در ادامه لیلا میرزایی مسئول داخلی مرکز سالمندان نیز با تبیین مسائل و مشکلات این مرکز افزود: در این مرکز ماهانه ۲۵۰ میلیون ریال صرف بیمه و دستمزد کارکنان و هزینه‌های بهداشتی می‌شود و این برای مرکز نگهداری رقم سنگینی است، لذا از مسئولان و خیرین خواهشمندیم ما را در این زمینه یاری کنند.

شایان ذکر است، مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان حاج صدیق از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز و دارای ظرفیت نگهداری ۸۰ سالمند زن و مرد در بخش‌های مختلف است که هم‌اکنون ۶۲ سالمند در این مرکز نگهداری می‌شود و ۱۸ پزشک عمومی و متخصص به صورت رایگان این سالمندان را ویزیت و معاینه می‌کنند.