آذر شرقی/ پرهیز از موازی‌کاری در ارایه خدمات به سالمندان

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر فرهنگ‌سازی احترام به سالمندان در جامعه، پرهیز از موازی‌کاری دستگاه‌ها و هم‌افزایی امکانات موجود در جهت ارایه خدمات به سالمندان را مورد تاکید قرار داد. اسماعیل جبارزاده در سومین جلسه شورای سالمندان استان، با اشاره به این که ۱۰ درصد از جمعیت استان در سن سالمندی هستند، گفت: این […]

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر فرهنگ‌سازی احترام به سالمندان در جامعه، پرهیز از موازی‌کاری دستگاه‌ها و هم‌افزایی امکانات موجود در جهت ارایه خدمات به سالمندان را مورد تاکید قرار داد.

اسماعیل جبارزاده در سومین جلسه شورای سالمندان استان، با اشاره به این که ۱۰ درصد از جمعیت استان در سن سالمندی هستند، گفت: این وضعیت در اکثر شهرهای استان وجود دارد و برنامه‌های مرتبط با سالمندان باید منحصر به مرکز استان نباشد.

وی، توجه جدی همه مدیران نسبت به بحث سالمندی را خواستار شد و گفت: از دستگاه‌ها انتظار داریم با سازمان بهزیستی به عنوان متولی این بحث همکاری نزدیک داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر احیا و نهادینه شدن فرهنگ احترام به سالمندان در جامعه تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیما باید این موضوع را که متاسفانه در حال فراموشی است، به طور جدی در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهند.

IMG11251430

وی با تاکید بر عدم موازی‌کاری دستگاه‌ها در ارایه خدمات به سالمندان، اظهار داشت: ارایه خدمات ویژه سالمندان توسط دستگاه‌های مختلف قابل تقدیر است، اما برای استفاده بهتر از امکانات لازم است دستگاه‌ها خدمات خود را با هماهنگی و اطلاع از یکدیگر ارایه کنند.

دکتر جبارزاده بر تشکیل کمیته ویژه‌ای در این خصوص تاکید کرد و گفت: ما امکانات زیادی در اختیار داریم که باید در مورد نحوه استفاده بهینه از آنها و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین بهسازی فضاهای موجود برای سالمندان و معلولان را ضروری دانست و بر رعایت این موضوع در ساخت و سازهای شهری با هماهنگی دستگاه‌های مسوول تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی توجه به نیازهای روحی و روانی سالمندان را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: جدا کردن سالمندان از دیگر اقشار جامعه و ایجاد فضاهایی که فقط سالمندان در آن باشند از نظر روحی و روانی مناسب نیست و لازم است در ارایه خدمات به سالمندان زمینه ارتباط آنها با اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی هم در این نشست گزارشی از وضعیت سالمندی در استان و همچنین عملکرد شورای سالمندان ارایه کرد.

به گفته ارشدزاده، ۳۶۴ هزار نفر معادل ۹٫۸ درصد از جمعیت استان در سن بالای ۶۰ سال هستند.