دریافت خدمات ۲۸۵ هزار سالمند از سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون ۲۸۵ هزار سالمند از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کنند.  [divider] به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، همایون هاشمی در نشست خبری که به مناسبت هفته سالمند برگزار شد با بیان این مطلب تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده هم اکنون ۸۶ درصد سالمندان کشور با خانواده های […]

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون ۲۸۵ هزار سالمند از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کنند. 

[divider]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، همایون هاشمی در نشست خبری که به مناسبت هفته سالمند برگزار شد با بیان این مطلب تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده هم اکنون ۸۶ درصد سالمندان کشور با خانواده های خود زندگی می کنند که این آمار بسیار مطلوب است. 

وی افزود: سازمان بهزیستی همزمان با روز جهانی سالمند برنامه‌های ویژه ای را برای تکریم و منزلت اجتماعی این قشر در نظر گرفته که در این هفته اجرایی خواهد شد. 

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به جمعیت ۸٫۲ درصدی سالمندان کشور اظهارداشت: براساس تعاریف ارائه شده در رابطه با سالمندی هر فردی که به سن ۶۵ سال به بالا برسد سالمند محسوب می‌شود و بر این اساس در حال حاضر جمعیت سالمندی کشور به ۸٫۲ درصد رسیده است. 

هاشمی در خصوص نامگذاری روزهای مرتبط با هفته سالمند خاطرنشان ساخت: روز چهارم مهرماه روز سالمند و مدیریت دانش، پنجم مهرماه روز سالمندان و ارزش غنایی فرهنگ و دینی، ششم مهرماه روز سالمند و پیشگیری و سلامت، هفتم مهر روز سالمند و حمایتهای قانونی، هشتم مهر روز سالمند، سبک زندگی سالمند و توانمندسازی و همچنین نهم مهرماه که مصادف است با روز جهانی سالمند به عنوان روز سالمند و همبستگی اجتماعی نامگذاری شده است.

وی با ارائه آماری از تعداد سالمندان موجود در سراسر کشور بیان داشت: هم اکنون بیش از ۶ میلیون سالمند در کشور داریم که پیش‌بینی می‌شود این آمار تا افق ۱۴۰۴ حدود ۳ برابر افزایش یابد. 

رئیس سازمان بهزیستی از راه‌اندازی بنیاد فرهیختگان ویژه سالمندان خبرداد و گفت: یکی از اصلی ترین برنامه های سازمان بهزیستی کشور راه اندازی بنیاد فرهیختگان ویژه سالمندان است که مقرر شده این بنیاد در استان های مختلف کشور راه اندازی شود. 

وی ادامه داد: در هفته سالمندان در دو استان خراسان رضوی و کرمان بنیاد فرهیختگان را راه‌اندازی خواهیم کرد و پس از آن نیز در استان های گیلان و کرمانشاه این بنیاد را راه اندازی می کنیم. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت شورای ملی سالمندان در کشور به چه صورتی است؟، گفت: پس از جلسات متعددی که برگزار کردیم دبیرخانه شورای ملی سالمندان راه‌اندازی شد.

هاشمی با بیان اینکه ” ۲۰ درصد سالمندان کشور تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند” تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد از سالمندان کشور از هیچ بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند که نیاز است در دبیرخانه شورای ملی سالمندان به این موضوع رسیدگی شود. 

وی تاکید کرد: سال ۹۱ با حمایت های دولت حدود ۵۵ هزار نفر از زنان سالمند از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند.