ایران از نظر همبستگی قومی و دینی کشور بی نظیری است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر علی ربیعی عصر جمعه در نخستین روز سال جدید میلادی در دیدار با سالمندان مسیحی مرکز «سوسه مایریک» در تهران افزود: به نمایندگی از دولت دولت تدبیر و امید، سال نو میلادی را به همه هموطنان مسیحی بویژه سالمندان این مرکز […]

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر علی ربیعی عصر جمعه در نخستین روز سال جدید میلادی در دیدار با سالمندان مسیحی مرکز «سوسه مایریک» در تهران افزود: به نمایندگی از دولت دولت تدبیر و امید، سال نو میلادی را به همه هموطنان مسیحی بویژه سالمندان این مرکز تبریک می گویم.

وی اظهار داشت: هموطنان مسیحی ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و همچنین جنگ هشت ساله نقش ارزنده ای را برعهده داشتند. مسلمانان و مسیحیان ایرانی در فراز و نشیب تاریخ کشور در کنار یکدیگر بوده اند.

ربیعی به نقش ارزنده سالمندان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: عیدهای مختلف، بهانه ای است که بیشتر در کنار سالمندان باشیم زیرا همواره با تکیه بر شانه های آنان توانستیم رشد کنیم و امروز وظیفه داریم یار آنها باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به زنان توانمندی که در این مرکز نگهداری می شوند، گفت: بسیاری از این آنها در نقش آموزگار مسئولیت های اجتماعی مهمی را برعهده داشتند و حق بزرگی بر گردن ما دارند.

۸۱۵۵۶_orig

ربیعی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جامعه ایران رو به سالمندی می رود و پنجره جمعیتی به سوی سالمندی است.

وی ادامه داد: جامعه ایران باید اخلاق چگونگی زیست با سالمند را بیاموزد و در این زمینه بیشتر کار کنیم.

ربیعی با یادآوری اینکه سند سالمندی در حال تدوین است، گفت: دولت تدبیر و امید توجه دارد تا از تجارب سالمندان در زمینه های مختلف اجتماعی یاری بگیرد؛ سالمندان دارای تجارب ارزشمندی هستند که می توانند در حرکت اجتماعی برای نسل جوان نقش مهمی را برعهده بگیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این بازدید، با سالمندان به گفت وگو نشست و هدیه هایی به آنها اهدا کرد.

در این بازدید «انوشیروان محسنی بندپی» رئیس سازمان بهزیستی وزیر کار را همراهی می کرد.

در حاشیه این دیدار خانم «هراچیک صادقی» رابط انجمن خیریه بانوان ارامنه تهران نیز گفت: ۱۴ سالمند در این مرکز نگهداری می شوند که در عیدهای مختلف، ارامنه در کنار این سالمندان جشن می گیرند.