تاکید بر ضرورت گسترش اخلاق زیست با سالمند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با «انوشیروان محسنی‌بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در نخستین روز سال جدید میلادی در دیدار با سالمندان مسیحی مرکز سوسه مایریک در تهران، گفت: به نمایندگی از دولت دولت تدبیر و امید، سال نو میلادی را […]

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با «انوشیروان محسنی‌بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در نخستین روز سال جدید میلادی در دیدار با سالمندان مسیحی مرکز سوسه مایریک در تهران، گفت: به نمایندگی از دولت دولت تدبیر و امید، سال نو میلادی را به همه هموطنان مسیحی بویژه سالمندان این مرکز تبریک می‌گوییم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: هموطنان مسیحی ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و همچنین جنگ ۸ ساله نقش ارزنده‌ای را برعهده داشتند؛ مسلمانان و مسیحیان ایرانی در فراز و نشیب تاریخ کشور در کنار یکدیگر بوده‌اند.

GalleryImages_12365

وی به نقش ارزنده سالمندان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: عیدهای مختلف، بهانه‌ای است که بیشتر در کنار سالمندان باشیم؛ زیرا همواره با تکیه بر شانه‌های آنان توانستیم رشد کنیم و امروز وظیفه داریم یار آنها باشیم.
 
ربیعی با اشاره به زنان توانمندی که در این مرکز نگهداری می‌شوند، گفت: بسیاری از این آنها در نقش آموزگار مسئولیت‌های اجتماعی مهمی را برعهده داشتند و حق بزرگی بر گردن ما دارند؛ جامعه ایران رو به سالمندی می‌رود و پنجره جمعیتی به سوی سالمندی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: جامعه ایران باید اخلاق چگونگی زیست با سالمند را بیاموزد و در این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی با یادآوری اینکه سند سالمندی در حال تدوین است، گفت: دولت تدبیر و امید توجه دارد تا از تجارب سالمندان در زمینه‌های مختلف اجتماعی یاری بگیرد؛ سالمندان دارای تجارب ارزشمندی هستند که می‌توانند در حرکت اجتماعی برای نسل جوان نقش مهمی را برعهده بگیرند.