ضرورت ورود سالمندان به دنیای دیجیتال برای خروج از انزوا

آمار رسمی دولت مالزی نشان می دهد شمار افراد بالای ۶۰ سال در این کشور تا سال ۲۰۵۰ با تعداد افراد زیر ۱۵ سال برابر می شود و این در حالی است که افراد زیر ۱۵ سال در دنیای فناوری دیجیتالی رشد پیدا کرده اند، در حالی سالمندان از این دنیا بی خبرند و انزوای […]

آمار رسمی دولت مالزی نشان می دهد شمار افراد بالای ۶۰ سال در این کشور تا سال ۲۰۵۰ با تعداد افراد زیر ۱۵ سال برابر می شود و این در حالی است که افراد زیر ۱۵ سال در دنیای فناوری دیجیتالی رشد پیدا کرده اند، در حالی سالمندان از این دنیا بی خبرند و انزوای آنها را بدنبال دارد.

یک تشکل غیردولتی مالزی تاکید کرد با توجه به اینکه این کشور به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود، آشنایی سالمندان به ویژه زنان با این نوع فناوری ضرورت دارد.

‘کرینجیت کوآر’ رئیس شورای ملی کمیته رسانه ای سازمان زنان مالزی، گفت که شمار افراد بالای ۶۰ سال در مالزی تا سال ۲۰۵۰ با تعداد افراد زیر ۱۵ سال برابر می شود.

با توجه به این تغییر ساختاری جامعه مالزی، وی تاکید کرد که به علت فراگیری شدن خدمات دیجیتالی، استفاده سالمندان به ویژه زنان به دلیل اهمیت فناوری های دیجیتال در توسعه اقتصادی، تعاملات اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از دولت مالزی خواست شرایط لازم برای استفاده زنان سالمند بالای ۶۰ سال که جزو چهار دهک پایین گروه درآمد خانوارها هستند را از فناوری های دیجیتال فراهم کند.

براساس گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، وی گفت که توجه خاصی به جوانان می شود، اما جهان از مهارت ها و ظرفیت های دیجیتال سالمندان غافل شده است، در حالی که تغییر سریع فناوری ها باعث شده سالمندان مورد توجه کافی قرار نگیرند.

وی دلیل کمتر توجه کردن به سالمندان برای آموزش دنیای دیجیتالی را پذیرش آهسته فناوری های نوین در این قشر عنوان کرد.

رئیس شورای ملی کمیته رسانه ای سازمان زنان مالزی، گفت که زنان سالمند از فواید تلفن های هوشمند و اینترنت که می تواند در توسعه کیفیت زندگی آنها موثر باشند، غافل هستند، از اینرو، هنگامی که خدمات به طور بیشتر در فضای آنلاین قرار می گیرند، امکان منزوی شدن این افراد تقویت می شود.

‘کرینجیت کوآر’ که استاد ارتباطات و رسانه دانشگاه های مالزی است از دولت خواست در جهت افزایش سواد رسانه ای سالمندان اقدام کند.

مالزی در حال حاضر حدود ۳۱ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۲۹ درصد آنها در رده زیر ۱۴ سال، ۱۷ درصد در رده ۱۵ تا ۲۴ سال، ۴۱ درصد در رده سنی ۲۵ تا ۵۴ سال، ۸ درصد در رده سنی ۵۵ تا ۶۴ سال و پنج درصد در رده بیش از ۶۵ سال قرار دارند.