روز ملی سالمندان به تقویم رسمی کشور بازگشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، با پیگیری دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور به نیابت از رییس سازمان بهزیستی، روز جهانی سالمندان ار دیگر به متن تقویم جمهوری اسلامی ایران بازگشت. فرید براتی سده رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی این دبیرخانه، اظهار کرد: متاسفانه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، با پیگیری دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور به نیابت از رییس سازمان بهزیستی، روز جهانی سالمندان ار دیگر به متن تقویم جمهوری اسلامی ایران بازگشت.

فرید براتی سده رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی این دبیرخانه، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر “روز ملی سالمندان” از تقویم رسمی کشور حذف شده بود؛ اما درحال حاضر با پیگیری های دبیرخانه شورای ملی سالمندان به نیابت از رییس سازمان بهزیستی و ارسال نامه به شورای فرهنگ عمومی کشور مجددا این روز به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

براتی در ادامه اظهار کرد: بعنوان رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از پیگیری های شورای فرهنگ عمومی برای تصویب این روز و از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصمیم گیری و تصویب آن نهایت تشکر را دارم، زیرا تصویب آن نشان دهنده اهمیت این روز برای مسئولان و توجه به قشر سالمند در کشور است.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه “شورای عالی انقلاب فرهنگی” از این پس اول اکتبر مصادف با ۱۰ مهرماه، روز ملی سالمندان خواهد بود.

احترام به سالمندان و تکریم مقام و منزلت آنان مورد سفارش پیشوایان دینی بوده و در آیات کتاب مقدس آسمانی و روایات و آموزه‌های دینی و فرهنگی از جایگاه والایی برخوردار است. در این راستا دبیرخانه شورای ملی سالمندان با تلاش و جدیت در چهار سال اخیر با برنامه‌ریزی جهت اقداماتی از جمله تدوین سند ملی برنامه‌های راهبردی سالمندان کشور،راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه، راه‌اندازی شوراهای ساماندهی امور سالمندان استان‌ها، تشکیل شبکه اجتماعی نهادهای غیردولتی سالمندان و … تلاش کرده است.

با توجه به اینکه طی یکی دو سال گذشته موضوع ثبت و درج روز جهانی سالمندان در تقویم رسمی کشور با چالش‌هایی مواجه بود پس از هماهنگی و کسب تکلیف موضوع به شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام و با برگزاری جلسه و هماهنگی با مسئولان این شورا سرانجام و حسب مکاتبه دبیر شورای فرهنگ عمومی و مستند به جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی این روز بار دیگر به صفحه تقویم رسمی کشور بازگشته و در آن ثبت و درج شده است.

روز جهانی سالمندان در ابتدای سال ۹۴ از تقویم حذف شده بود و این امر واکنش‌های جدی را از سوی سالمندان و حوزه های مرتبط با این قشر را در پی داشت.