گلستان/ ارائه برنامه‎های آموزشی برای ۶۲۲ سالمند تحت حمایت کمیته امداد

ابراهیم باغبانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ۵۲ هزار و ۹۳۶ سالمند زیرپوشش این نهاد قرار دارند و در طول سال از خدمات مختلف بهره‎مند می‎شوند. وی با اشاره به اینکه اسلام جایگاه والایی برای سالمندان در نظر گرفته و حفظ حرمت آنها بر همه واجب است، تصریح کرد: این […]

ابراهیم باغبانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ۵۲ هزار و ۹۳۶ سالمند زیرپوشش این نهاد قرار دارند و در طول سال از خدمات مختلف بهره‎مند می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه اسلام جایگاه والایی برای سالمندان در نظر گرفته و حفظ حرمت آنها بر همه واجب است، تصریح کرد: این نهاد در طول سال برنامه‎های مختلفی را برای سالمندان زیرپوشش اجرا می‎کند.

باغبانی تصریح کرد: در سال جاری نیز سالمندان در اولویت برنامه‎های این نهاد قرار داشته و علاوه بر واریز کمک معیشت به صورت ماهانه، اقدامات خوبی برای رفاه بیشتر آنها اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان اضافه کرد: توجه این نهاد به سالمندان به اندازه‌ای است که ما مدت چند سال است مراسم ویژه تجلیل از سالمندان را با حضور مسئولان برگزار می‎کنیم و در سال جاری نیز این برنامه در هفته سالمند برگزار شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین در مدت شش ماهه نخست سال جاری ۱۹ برنامه آموزشی با توجه به نیاز جامعه سالمند برای ۶۲۲ نفر از مددجویان زیر پوشش برگزار شده است.

تنها نهادی هستیم که بیشترین ارتباط را با سالمندان داریم

وی با اشاره به اینکه تنها نهادی هستیم که بیشترین ارتباط را با سالمندان داریم، متذکر شد: سالمندان زیرپوشش این نهاد اکثرا در گروه اقشار کم درآمد جامعه هستند که علاوه بر مشکلات سال‌خوردگی با مسائل مالی نیز روبه‌رو می‎شوند که این نهاد عزم جدی برای رفع نیازهای آنها دارد.

باغبانی تهیه لوازم توان‌بخشی را از دیگر خدمات این نهاد برای سالمندان دانست و گفت: در مدت شش ماهه برای ۸۲ مددجوی با اعتباری بیش از ۱۷۹ میلیون ریال لوازم توان‌بخشی تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان هزینه چکاپ، نگهداری در منزل، فرانشیزوبستری، سرویس بهداشتی و دیگر موارد را از خدمات اجرا شده برای سالمندان زیرپوشش این نهاد در مدت شش ماهه نخست سال‌جاری برشمرد و متذکر شد: در مجموع یک هزار و ۲۴۴ سالمند با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از منابع دولتی، کمک حامیان و خیرین، زکات و سایر درآمدها از فعالیت‎ها و خدمات مختلف بهره‎مند شده‎اند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام درخصوص تکریم سالمندان که گفته است «پیران را بزرگ و محترم بدارید، زیرا احترام به آنها به منزله احترام به مقام الهی است»، گفت: ما در کمیته امداد علاوه بر احترام و قداست خاصی که برای سالمندان قائل هستیم رسیدگی به نیازهای این قشر را همواره در اولویت قرار داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان از همه خیران و حامیان نیکوکار خواست تا این نهاد را در راستای نیل به اهدافش که آن چیزی نیست جزء رفع مشکلات نیازمندان یاری کنند و تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی در برابر این هجم مشکلات نیازمندان اندک است، لذا همه باید با همدلی و همزبانی دست در دست هم دهیم تا بتوانیم به اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک کنیم.

باغبانی تاکید کرد: در حال حاضر ۵۵ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر زیرپوشش این نهاد قرار دارند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.