بیش از ۸۶ درصد سالمندان کشور با خانواده های خود زندگی می کنند

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۸۶٫۱ درصد سالمندان ایرانی با خانواده های خود زندگی می کنند و نیاز به حمایت سازمان های حمایتی ندارند.   همایون هاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند با بیان اینکه شش میلیون جمعیت سالمند در کشور زندگی می کنند،اظهار داشت : از این تعداد یک […]

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۸۶٫۱ درصد سالمندان ایرانی با خانواده های خود زندگی می کنند و نیاز به حمایت سازمان های حمایتی ندارند.

 
همایون هاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند با بیان اینکه شش میلیون جمعیت سالمند در کشور زندگی می کنند،اظهار داشت : از این تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی هستند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز تحت حمایت کمیته امداد و طرح شهید رجایی قرار دارند.

هاشمی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از سالمندان کشور از هیچ گونه بیمه ای بهره مند نیستند، ادامه داد: ۱۵درصد سالمندان بالای ۶۰ سال نیز شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد فرهیختگان سالمندان در بیش از ۱۰ شهر کشور راه اندازی شده است، گفت: در هفته سالمند نیز در استان های خراسان شمالی و کرمان این بنیاد راه اندازی می شود.

نشست خبری دکتر هاشمی رییس سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی سالمند

نشست خبری دکتر هاشمی رییس سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی سالمند

هاشمی افزود: ۲۸۵ هزار نفر از سالمندان بی بضاعت کشور تحت پوشش این سازمان هستند و از بسته های حمایتی بهزیستی شامل پرستاری و مراقبت در منزل بهره می برند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۸٫۲ درصد جمعیت کشور سالمند هستند، اظهار داشت: مرز قراردادی سالمندی ۶۰ سال تعریف شده که با این وجود جمعیت سالمندی کشور تا سال ۱۴۰۴ سه برابر خواهد شد که تعداد آنها به ۱۵٫۵ میلیون نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: ۸٫۱ درصد سالمندان کشور با فرزندان و نزدیکان خود و ۷٫۳ درصد سالمندان نیز به تنهایی زندگی می‌کنند.

هاشمی گفت: ۱۵ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال در کشور شاغل هستند و ۸۵ درصد این قشر هیچ شغلی ندارند.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۲۲۸ مرکز فعالیت‌های شبانه روزی سالمندان در کشور وجود دارد، تصریح کرد ۱۲۷ مرکز نیز به صورت ارایه خدمات در منزل در حال فعالیت هستند.

هاشمی در ادامه به فعالیت‌های این سازمان و شورای ملی سالمندان اشاره کرد و گفت: پیش نویس سند ملی برای سالمندان تدوین شده و امیدواریم با تصویب این پیش نویس این سازمان دارای یک سند بالادستی در این زمینه شود.

وی افزود: تدوین طرح بیمه‌ای مراقبتی سالمندان و نیز تدوین شاخص‌های شهر دوستدار سالمند و ارائه آن به شهرداری‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که از سوی این سازمان در شورای ملی سالمندان صورت گرفته است.

نشست خبری دکتر هاشمی رییس سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی سالمند

نشست خبری دکتر هاشمی رییس سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی سالمند

هاشمی همچنین درباره زنان سرپرست خانوارتحت حمایت این سازمان یادآور شد یکی از زیرگروه‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانوار هستند که درسال گذشته ۵۵ هزار نفر از این زنان، با سهمیه این سازمان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند.

از فعالیت بنیاد فرزانگان خبر داد و گفت: این بنیاد فعالیت خود را در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، کرمانشاه و گیلان آغاز کرده است.

هاشمی در ادامه به مسکن سالمندان اشاره کرد و گفت: در زمینه مسکن سالمندان و نیز ساخت و تعمیر مراکز سالمندان پیگیر هستیم و چهار میلیون تومان وام بلا عوض به متقاضیان پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۷تعاونی خود اشتغالی در زمینه اشتغال سالمندان راه اندازی شده است و همچنین ۸۹۹ تشکل، NGO‌ و موسسه مرتبط با حوزه سالمندان در کشور وجود دارد.