۲۰ درصد سالمندان کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۸٫۲ درصد جمعیت کشور سالمند هستند، اظهار کرد: میزان سالمندان کشور به بیش از شش میلیون نفر می‌رسد که از این تعداد ۲۰ درصد آنها تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.   به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همایون هاشمی در نشست خبری که به مناسبت “تکریم […]

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۸٫۲ درصد جمعیت کشور سالمند هستند، اظهار کرد: میزان سالمندان کشور به بیش از شش میلیون نفر می‌رسد که از این تعداد ۲۰ درصد آنها تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

 

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همایون هاشمی در نشست خبری که به مناسبت “تکریم هفته سالمند” برگزار شد با اشاره به اینکه مرز قراردادی سالمندی ۶۰ سال تعریف شده است، گفت: جمعیت سالمندی کشور تا سال ۱۴۰۴ سه برابر خواهد شد که تعداد آنها به ۱۵٫۵ میلیون نفر می‌رسد.

 وی ادامه داد: ۸٫۱ درصد سالمندان کشور با فرزندان و نزدیکان خود و ۷٫۳ درصد سالمندان نیز به تنهایی زندگی می‌کنند.

نشست خبری دکتر هاشمی رییس سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی سالمند

نشست خبری دکتر هاشمی رییس سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی سالمند

 به گفته رییس سازمان بهزیستی، ۸۰ درصد سالمندان در کشور به صورت مستقل زندگی می‌کنند و دارای خانه‌های ملکی هستند.

 وی افزود: ۲۸۵ هزار نفر از سالمندان کشور به صورت مستقیم از پکیج خدماتی سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند که این پکیج شامل خدمات توانبخشی و پرداخت مستمری است، این در حالیست که این تعداد از سالمندان شامل سالمندان بی‌بضاعت کشور هستند.

 هاشمی با اشاره به اینکه قصد داریم تعداد سالمندانی که تحت هیچ پوشش ایمنی نیستند در کشور کم کنیم، اظهار کرد: ۱۵ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال در کشور شاغل هستند و ۸۵ درصد این قشرهیچ شغلی ندارند.

 رییس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۲۲۸ مرکز فعالیت‌های شبانه روزی سالمندان در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: ۱۲۷ مرکز نیز به صورت خدمات در منزل در حال فعالیت هستند.

 رییس سازمان بهزیستی در ادامه به فعالیت‌های این سازمان و شورای ملی سالمندان اشاره کرد و گفت: تدوین پیش نویس سند ملی برای سالمندان انجام شده و امیدواریم با به تصویب رسیدن این پیش نویس دارای یک سند بالادستی در این زمینه شویم.

 وی افزود: تدوین طرح بیمه‌ای مراقبتی سالمندان و نیز تدوین شاخص‌های شهر دوستدار سالمند و ارائه آن به شهرداری‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط این سازمان در شورای ملی سالمندان انجام شده است.

رونمایی از سه کتاب مرتبط با حوزه سالمندی

رونمایی از سه کتاب مرتبط با حوزه سالمندی

 ۵۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند

 هاشمی همچنین در مورد زنان سرپرست خانوار یادآور شد: یکی از زیرگروه‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانوار هستند که در سال گذشته ۵۵ هزار نفر از این زنان، سهمیه سازمان بهزیستی برای تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفتن بوده است که در این زمینه آنها را تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار داده‌ایم.

 وی از فعالیت بنیاد فرزانگان خبر داد و گفت: این بنیاد فعالیت خود را در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، کرمانشاه و گیلان آغاز کرده است.

 پرداخت وام بلاعوض ۴ میلیون تومانی برای تامین مسکن سالمندان 

هاشمی با بیان اینکه قصد داریم در زمینه سالمندان فاقد مسکن به صورت جدی ورود کنیم، اظهار کرد: در زمینه مسکن سالمندان و نیز ساخت و تعمیر مراکز سالمندان به صورت جدی ورود کرده‌ایم و در این زمینه چهار میلیون تومان وام بلا عوض پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه دد: در جهت خود اشتغالی سالمندان نیز ۴۷ تعاونی خود اشتغالی ایجاد کرده‌ایم و باید بگوییم که ۸۹۹ تشکل، NGO‌ و موسسه مرتبط با حوزه سالمندان وجود دارد.