۵۷ درصد سالمندان استان زیرپوشش برنامه شیوه زندگی سالم

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۵۷ درصد سالمندان استان از خدمات برنامه شیوه زندگی سالم دوره سالمندی و طرح سلامت سالمندان مرکز بهداشت بهره مند هستند . [divider] پوران خلفیان روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۱ هزار و ۳۱۵ سالمند دراستان وجود دارد […]

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۵۷ درصد سالمندان استان از خدمات برنامه شیوه زندگی سالم دوره سالمندی و طرح سلامت سالمندان مرکز بهداشت بهره مند هستند .

[divider]

پوران خلفیان روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۱ هزار و ۳۱۵ سالمند دراستان وجود دارد که بیش از ۴۰ هزار نفر آنان سالانه از برنامه های مراقبتی سالمندی مرکز بهداشت بهره مند می شوند .

وی اظهارداشت: از جمعیت ۳۰هزار و ۷۱ نفری سالمند درشهرستان شهرکرد، ۱۵هزار و ۸۰۷ نفر و از جمعیت ۱۰هزار و ۵۱۲ نفری سالمندان شهرستان بروجن سه هزار و ۶۳۳ سالمند زیرپوشش برنامه شیوه زندگی سالم دوره سالمندی هستند.

خلفیان ادامه داد: از جمعیت ۱۱هزار و ۲۸۴نفری سالمندان لردگان نیز شش هزار و ۹۸۰نفر و از چهار هزار و ۹۹ نفر سالمند شهرستان اردل چهار هزار و شش نفر از خدمات برنامه شیوه زندگی سالم بهره می برند .

وی تصریح کرد: در شهرستان فارسان نیز شش هزار و ۷۲۵ سالمند وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۸۲۹نفر و از جمعیت دو هزار و ۶۵۸ نفری سالمند شهرستان کوهرنگ دو هزار و ۶۵۴سالمند در حال بهره مندی از برنامه های شیوه زندگی سالم مرکز بهداشت استان اند .

مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان تعداد سالمندان شهرستان کیار را پنج هزار و ۹۶۶ نفر عنوان کرد و گفت: تمامی این افراد از برنامه های مراقبتی دوره سالمندی مرکز بهداشت بهره مندند .

پوران خلفیان تصریح کرد: طرح سلامت سالمندان در قالب دو برنامه شامل بهبود شیوه زندگی در دوره سالمندی که در هفت شهرستان استان اجرا می شود و برنامه مراقبت های ادغام یافته و جامع سالمندی که در شهرستان بروجن و کیار در حال اجراست ، بهره مند می شوند.