یزد/ ورود بخش غیر دولتی به حوزه ساماندهی امور سالمندان استان یزد

ورود بخش غیر دولتی به حوزه ساماندهی امور سالمندان استان و جبران کمبود ها در بخش سلامت و تحقیقات سالمندی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان این مطلب در نهمین نشست شورای ساماندهی امور سالمندان استان گفت: ورود بخش خصوصی، غیردولتی و سازمانهای مردم نهاد به حوزه سالمندان می تواند تاثیر مهمی در رفع مشکلات سالمندان استان داشته باشد و شایسته است زمینه های لازم برای فعالیت بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کنیم.

وی با اشاره به گستردگی مسائل و مشکلات جامعه سالمندی اظهار داشت: به همین علت یک یا دو دستگاه خاص نمی توانند به رفع مشکلات سالمندان استان بپردازند بلکه برای رفاه بیشتر سالمندان باید تمام دستگاههای مرتبط به همدلی، تعامل و همکاری در این زمینه بپردازند.

«محمد علی طالبی» با بیان اینکه آمار نشان می دهد هرساله جمعیت سالمندی کشور و استان رو به افزایش است، افزود: جلوگیری از آسیب ها و تهدید هایی که در این رابطه وجود دارد مسئولیت مهمی برعهده ما می گذارد که می بایست با یک مدیریت هماهنگ بخشی از این تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: اگر افراد آموزش دیده، سالم و پویا وارد جامعه سالمندی شوند می توانیم نهایت استفاده را از پویایی و تجربه آنها برای باروری فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشیم.

Untitled-1rfrfrrf

طالبی تصریح کرد: باید برنامه ریزی دستگاههای مختلف به گونه ای باشد که سالمندان احساس اینکه فردی اضافی درجامعه هستند را نداشته باشند و این قشر از جامعه در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی احساس نشاط و پویایی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: برنامه های تدوین شده توسط شورای ساماندهی امور سالمندان و بهزیستی کشور در قالب برنامه ششم توسعه جایگاه مناسب خود را پیدا کند و مصوبات شورای ساماندهی امور سالمندان استان از جمله تاسیس بنیاد فرزانگان، پارک ویژه سالمندان و ارائه کارت منزلت به این قشر از جامعه در آینده ای نزدیک اجرایی شود تامسئولان استان بتوانند خدمات مناسب تری به جامعه سالمندان ارائه دهند.

گفتنی است؛ نهمین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل بهزیستی استان و نمایندگان دستگاههای عضو این شورا درسالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد.

Untitled-2414