احترام به سالمندان به دست فراموشی سپرده نشود

کارشناس مسایل مذهبی گفت: با توجه به جایگاه سالمندان نزد خداوند، احترام گذاشتن به این قشر از سوی همه افراد جامعه، ضروری است و نباید به دست فراموشی سپرده شود. حجت‎الاسلام “محمدحمید محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با اشاره به جایگاه و منزلت سالمندان در فرهنگ دینی، تصریح کرد: جایگاه […]

کارشناس مسایل مذهبی گفت:

با توجه به جایگاه سالمندان نزد خداوند، احترام گذاشتن به این قشر از سوی همه افراد جامعه، ضروری است و نباید به دست فراموشی سپرده شود.

حجت‎الاسلام “محمدحمید محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با اشاره به جایگاه و منزلت سالمندان در فرهنگ دینی، تصریح کرد: جایگاه سالمندان در فرهنگ اسلامی بسیار بالا است، به طوری که خداوند به رعایت کردن احوال آن‎ها بسیار سفارش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) در خصوص جایگاه سالمندان در بین سایر افراد جامعه فرموده‎اند افراد کهنسال در جامعه همانند پیامبران هستند و جای دارد همان‌گونه که به پیامبران ارج می‎نهیم با آن‎ها نیز همانند پیامبران رفتار کنیم.

حجت‎الاسلام محمدی اظهار کرد: هرکس برتری پدر را به دلیل سنش بشناسد و او را مورد احترام خود قرار دهد، خداوند نیز وی را از هراس روز قیامت در امان نگه خواهد داشت.

این کارشناس مسایل مذهبی با بیان اینکه خداوند در رابطه با کسی که ریش‌سفیدی را مورد اهانت قرار دهد مورد کیفر خود قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این خصوص امام صادق(ع) فرموده‌اند هر کس مومن ریش‌سفیدی را سبک بشمارد، خداوند این شخص را به سوی او می‌فرستد تا پیش از مردن‌اش وی را سبک کند.