سالمندان تشنه ترین افراد روی کره زمین

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند افراد از سن ۵۰ سالگی به بعد تشنگی را به میزان بسیار کمی احساس می کند از این رو میل به آب خوردن ندارند. [divider] به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ یبوست از شایع ترین مشکلات سالمندان امروزی محسوب می شود که دلیل اصلی آن مصرف نکردن مایعات و […]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند افراد از سن ۵۰ سالگی به بعد تشنگی را به میزان بسیار کمی احساس می کند از این رو میل به آب خوردن ندارند.

[divider]

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ یبوست از شایع ترین مشکلات سالمندان امروزی محسوب می شود که دلیل اصلی آن مصرف نکردن مایعات و نوشیدنی های لازم به میزان کافی است.

بررسی ها نشان می دهند با افزایش سن تمایل بدن برای جذب آب کم شده از این رو معده ، روده و بافت های بدنی زود ظاهر خود را از دست می دهد و دچار چین و چروک و فرسوده شدن می شوند.

گفتنی است پزشکان معتقدند سالمندان تنها قشری هستند که لازم است حتما روزانه ۸ لیوان آب میوه طبیعی بدون قند و یا آب بنوشند.

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهد سالمندان حتی اگر احساس تشنگی هم نداشته باشند حتما به زور باید آب بخورند در غیر این صورت دچار پیری زودرس و تخریب بافت های بدنی خود خواهند شد.

توصیه می شود سالمندان هر قرص را حداقل با ۲ لیوان آب بخورند تا بدن به راحتی بتواند آنها را حل کند.