پیام دکتر علی ربیعی به مناسبت گرامیداشت مقام سالمند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام سالمند پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام سالمند در پیامی بر احترام به کهن سالان و سالمندان و اینکه بزرگ ترین الطاف خداوند در خانواده وجود افراد سالمند است تاکید کرد.
 
متن پیام به شرح ذیل است:
به نام خدا
سالمندی، هدیه ای گران بها از سوی خداست. یکی از بزرگ ترین الطاف خداوند در خانواده وجود افراد سالمند است؛ زیرا آنها منبع سرشاری از خیر و برکتند.
دریغم آمد که به بهانه امروز، سخنی نگویم بیایید تا در این روز بوسه های مهر خود را بر دستان پیر سال خوردگان بنشانیم. سالمندان، هدیه های ارزشمند الهی هستند که سال ها راه پیموده اند تا به ما رسیده اند. قدر این هدیه ها را بدانیم.
ما با احترام به کهن سالان، در حقیقت به فردای خود احترام می گذاریم.ای سالمند! موهای سپید و کمرخمیده ات، حکایت از پیری وجودت دارد، ولی دلت زنده است و امیدوار از پیمودن موفقیت آمیز راه های پرپیچ و خم زندگی.
روز سالمندان، مجالی است برای بازاندیشی و مرور قدر و منزلت کهن سالان، این مایه های رحمت و برکت در خانواده های من و شما. سالمندان و کهن سالان، حلقه های ارتباط ما با تجربیات و درس های نسل های پیشین، و واسطه های امتداد سیر تمدن ها و فرهنگ ها هستند.
سالمندان روزتان مبارک.
بی شک جامعه ای که بهتر بشنود، بهترینها را نیز انتخاب خواهد کرد. 
 
دکتر علی ربیعی
وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی