برپایی نمایشگاه صنایع دستی و عکس سالمند در تنکابن

ولی شمسی رئیس اداره بهزیستی شهرستان تنکابن از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، عکس و نقاشی سالمندان در هفته سالمند خبر داد.

ولی شمسی اظهار کرد: شعار امسال هفته جهانی سالمند «سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان نماد توسعه پایدار»، بوده و رفاه اجتماعی مجموعه وسیعی از فعالیت و برنامه‌ریزی‌هایی است که با نظارت و کمک دولت و مشارکت نهادهای رسمی و مردمی در راستای بهزیستی افراد و جامعه صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: مشارکت سالمندان در فرایندهای تصمیم‌گیری اجتماعی به عنوان یک شهروند و یک عضو جامعه می‌تواند به ارتقای جایگاه اجتماعی و سلامت او کمک کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تنکابن گفت: بنابر مسائلی که عنوان شد از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه انسانی یعنی امید به زندگی، آموزش و پرورش و زندگی آبرومندانه در رشد و ارتقای سطح معیشتی و سلامت سالمندان موثر است و باید به آنها توجه کرد که سازمان بهزیستی در این راستا و در کنار نهادهای رسمی و مردمی تلاش می‌کنند تا این اهداف که مهمترین مفاهیم در شعار امسال هفته جهانی سالمندان قرار دارد، محقق می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: سازمان بهزیستی در راستای رفاه اجتماعی سالمندان خدمات تخصصی شامل توان‌بخشی، توان‌پزشکی، آموزش مهارت‌های زندگی دوران سالمندی، بهبود عملکرد و ارتقای سطح توانایی سالمندان و آموزش مراقبت‌های ویژه به سالمندان و خانواده‌های آنها ارائه ‌می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تنکابن گفت: ارائه این خدمات برای آن است تا با ایجاد نشاط و شادابی در دوره‌ سالمندی، با بهره‌گیری از امکانات فرهنگی، ورزشی و هنری و نیز برجسته‌ کردن چهره‌های موفق این قشر برای افزایش روحیه نشاط و امید به زندگی و با افزایش رفاه و امنیت دلیل تلاش می‌کند سالمندان بهتر از گذشته زندگی کنند.

شمسی با اشاره به برنامه‌های هفته جهانی سالمند در شهرستان تنکابن افزود: برگزاری برنامه کنترل فشار خون و دیابت رایگان در نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه سالمندان، جنش روز جهانی سالمندان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و برپایی نمایشگاه صنایع دستی، عکس و نقاشی سالمندان، از جمله این برنامه‌ها هستند و در این هفته نیز با حضور مسئولان شهرستان و خیران بازدیدی از مراکز ویژه سالمندان شهرستان داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان سالمندان در منزل و توزیع بسته‌های آموزش مهارت‌های زندگی بین سالمندان از دیگر برنامه‌های بهزیستی تنکابن در هفته سالمند است.