۴۰ هزار سالمند در استان ایلام وجود دارد

مهردادی امروز در نشست شورای ساماندهی سالمندان استان ایلام، اظهار داشت:۴۰ هزار سالمند در استان ایلام وجود دارد.

شهریار مهردادی امروز در نشست شورای ساماندهی سالمندان استان ایلام، اظهار داشت: با در پیش بودن هفته سالمند از مسئولان و دستگاه‌های مختلف اجرایی درخواست داریم که برای تجلیل از این قشر همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: سالمندان هشت درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که در استان ایلام بیش از ۴۰ هزار نفر سالمند وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام عنوان کرد: دو مرکز نگهداری سالمندان در استان ایلام وجود دارد که در این دو مرکز بیش از ۶۰ سالمند زن و مرد به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

وی گفت: برای نگهداری از این تعداد سالمند به صورت شبانه روزی ماهانه چهار میلیون ریال به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.

مهردادی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به سالمندان، خاطرنشان کرد: این افراد نیازمند امکانات مختلف درمانی، فرهنگی، اجتماعی و غیره بوده و هریک از دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظیفه باید از این قشر حمایت کرده و خدمات لازم را ارائه دهند.

وی افزود: مهم‌ترین نیازهای سالمندان توجه به مبلمان شهری، مناسب سازی معابر شهری و توجه ویژه به بهداشت و درمان و امنیت اقتصادی و عاطفی است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را به سالمندان ارائه دهیم چرا که این قشر نیازمند توجه ویژه از نظر عاطفی داشته باشیم.

علی مهرعلیزاده در این نشست اظهار داشت: برای ارائه خدمات مطلوب به قشر سالمندان باید اطلاعات دقیقی از وضعیت آن‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید اطلاعات دقیقی از وضعیت سالمندان در تمامی زمینه‌ها داشته باشیم، افزود: لازم است که تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام با بیان اینکه در صورت راه اندازی این بانک می‌توان برای ارائه خدمات اقدامات مناسبی به سالمندان داشته باشیم، عنوان کرد: در همین راستا لازم است انجمن‌ها و موسسات مردم نهاد ویژه سالمندان تشکیل شود.

وی گفت: با تشکیل این انجمن‌ها زمینه مشارکت سالمندان در بسیاری از امور مختلف اجتماعی و فرهنگی در جامعه فراهم می‌شود.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: از مردم نیز باید درخواست کرد که در امور سالمندان مشارکت داشته باشند و انجمن‌های مردم نهاد نیز در این راستا تشکیل شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام عنوان کرد: با داشتن بانک اطلاعاتی می‌توان در راستای برطرف کردن مشکلات سالمندان استان قدم‌های بهتری برداشت و این مشکلات را در سریع‌ترین فرصت برطرف کرد.