برنامه ها و روزهای هفته سالمندان اعلام شد

دکتر فرید براتی سده رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور، اسامی روز های هفته سالمندان و برنامه های آن را اعلام کرد.

فرید براتی سده افزود: «سالمند و تکریم منزلت اجتماعی»، «سالمند و مدیریت دانش»، «سالمند و سبک زندگی سالم و توانمند سازی»، «سالمند و حمایت های قانونی»، «سالمند و پیشگیری و سلامت» و «سالمند و همبستگی اجتماعی» به ترتیب عناوین روزهای هفته سالمند ( ۹ – ۴ مهرماه ) است.

وی خاطرنشان کرد: شعار جهانی هفته سالمند امسال «اثرپذیری و اثرگذاری سالمند بر محیط های فراگیر شهری» است؛ اما ستاد هفته سالمند با همکاری شهرداری تهران و سازمان های غیردولتی ، شعار ملی با عنوان «سلامت و رفاه اجتماعی سالمند، نماد توسعه پایدار» را نیز انتخاب کرده است.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور با اشاره به روز سالمند و حمایت های قانونی – سه شنبه ۷ مهر- گفت: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه در دست تدوین است، امیدواریم احکام و مصوبات خوبی در این برنامه برای سالمندان داشته باشیم.

براتی سده افزود: برنامه اصلی هفته سالمند روز چهارشنبه -هشتم مهرماه – با همکاری شهرداری تهران و سازمان های غیردولتی و همچنین با حضور مسوولان مربوطه و نمایندگانی از دفاتر سازمان ملل متحد در ایران در بوستان جوانمردان برگزار خواهد شد.

وی، برنامه ریزی برای تکریم سالمند، برپایی نمایشگاه هایی در سراسر کشور به ویژه تهران و برگزاری کارگاه آموزش دستیابی به سالمندی مثبت را از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای هفته سالمند، عنوان کرد.

این مقام مسوول در سازمان بهزستی افزود: تلاش داریم طی این هفته، مسوولان از آسایشگاه و مراکز نگهداری سالمندان مانند هرسال، بازدید داشته باشند و سخنرانی هایی نیز برای این مناسبت در خطبه های پیش از نمازجمعه ارایه شود.

وی ادامه داد: همچنین در نظر است نشست بین المللی دو روزه ای با موضوع محیط های دوستدار سالمندان با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و شهرداری ها در آبان ماه برگزار شود.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور، نصب شعارهایی در خصوص سالمند در سطح شهر با هماهنگی شهرداری و غبارروبی مزار شهدای گمنام از سوی سالمندان را از دیگر برنامه های هفته سالمند برشمرد و گفت: همه این برنامه ها به استان ها ابلاغ شده است.

behfar_02101342