ارائه خدمات بهزیستی به ۳۰ هزار سالمند مازندرانی

سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۳۰ هزار و ۵۷۲ سالمند بالای ۶۰ سال از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

سید سعید آرام صبح امروز در دومین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان با بیان اینکه سالمندان نیازمند توجه هستند، اظهار کرد: سالمندان افزایش عمر خود را از افتخارات خود می‌دانند و جامعه باید وجود این قشر تأثیرگذار به‌عنوان یک فرصت باید بهره‌گیری کند.

وی با بیان اینکه سالمندان هزینه‌های درمانی بسیاری را به‌همراه دارند، افزود: مازندران جزو استان‌های برتر کشور است که به سمت سالمندی پیش می‌روند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تأکید بر اینکه در استان باید به جمعیت سالمندی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهار کرد: نرخ باروری در مازندران پایین است و استان به‌سمت سالمندی پیش می‌رود.

این مسئول نرخ رشد جمعیت در ایران را ۱٫۰۳ درصد دانست و بیان داشت: جمعیت بالای ۶۰ سال ایران در سال ۹۰ به بیش از ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار ارزیابی شده است.

آرام با اشاره به اینکه متوسط نرخ رشد جمعیت در استان در سال ۸۵، ۱٫۱۶ درصد بوده، ادامه داد: در سرشماری سال ۹۰ نرخ متوسط رشد جمعیت مازندران به ۱٫۰۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۹٫۸ درصد جمعیت استان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: تعداد زنان سالمند در مازندران بیشتر از تعداد مردان سالمند است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۵۷۲ سالمند بالای ۶۰ سال از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند، بیان داشت: ۱۱ هزار و ۱۸۹ نفر از سالمندان زیرپوشش بهزیستی در استان سرپرست خانوار هستند.

این مسئول سهم سالمندان از قوانین کشور را کمتر از یک درصد دانست و افزود: پوشش ناکافی بیمه‌ای یکی از معضلات مهم جامعه سالمندی به‌شمار می‌رود.

آرام از فعالیت چهار مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به وضعیت سالمندان در استان خبر داد و ادامه داد: آمادگی داریم در تمامی شهرهای استان مراکز خدماتی سالمندان راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به حوزه سالمندی داشته باشیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ورود خوبی به این حوزه داشته و همه دستگاه‌های مرتبط باید تعامل سازنده داشته باشند.