دین اسلام احترام به سالمندان را یک امر ضروری می داند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با یادآوری اینکه آموزه های دین اسلام، احترام به سالمندان را یک امر ضروی دانسته است، گفت: باید فضایی دلنشین برای سالمندان ایجاد شود.  [divider] به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از سرای سالمندان شاهرود ضمن بیان اینکه دین اسلام […]

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با یادآوری اینکه آموزه های دین اسلام، احترام به سالمندان را یک امر ضروی دانسته است، گفت: باید فضایی دلنشین برای سالمندان ایجاد شود.
 [divider]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از سرای سالمندان شاهرود ضمن بیان اینکه دین اسلام احترام به سالمندان را یک امر ضروری دانسته است افزود: سالمندی نیز یکی از مراحل انکار ناپذیر زندگی انسان است.

وی تصریح کرد: سالمندان آیینه آینده ما بوده و در قرآن کریم و دین مبین اسلام به عنوان نصب العین مسلمانان احترام به این قشر تاکید فراوان شده و آنان را مایه خیر و برکت خوانده اند.

شکری تصریح کرد: انسان امروز به دلیلی داشتن مشغله و گرفتاری نمی‌تواند تمام اصول را رعایت کند و از بسیاری از آن ها طفره می‌رود و به بهانه فرصت نداشتن از خوبی کردن حرمت گذاشتن و دستگیری از دیگران سر باز می‌زنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: افرادی ‌که توانایی نگهداری از سالمندان را در منزل ندارند و ناچار به سپردن آنان به آسایشگاه‌ها هستند، باید نسبت به حفظ احترام و جلب رضایت آنان اهتمام ورزند.

وی اعزام مداح  و گروه تواشیح جهت اجرای مراسم در مناسبت های مذهبی، اعزام  روحانی برای اقامه نماز جماعت و سرکشی مسئولان و اعضای هیئت های مذهبی را از جمله اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با هدف مساعدت به سرای سالمندان شاهرود عنوان کرد.

مدیر عامل آسایشگاه خیریه سالمندان ثامن الائمه  شاهرود هم در این بازدید خواستار مشارکت همه سازمان ها، دستگاهای دولتی و مردم جهت مساعت مالی و همچنین سرکشی از سالمندان شد.

حسین نظریان با انتقاد از کم توجهی مسئولان و همچنین برخی از مردم نسبت به سالمندان گفت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند و فرزندان آن‌ها ماه‌ها و یا حتی سال‌ها از آن‌ها احوالی نمی‌پرسند و آن‌ها را به حال خود رها کرده‌اند.

وی در خاتمه تصریح کرد: بیشتر افراد سالمند دچار بیماری الزایمر می شوند و برای کند شدن روند ابتلا به این بیماری نیاز به دیدن فرزندان، دوست و آشنا و یاد آوردی خاطرات گذشته دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، به همراه معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، رئیس و کارشناسان اداره فرهنگی این اداره کل از سرای سالمندان شاهرود بازدید و با افراد این موسسه دیدار و از آنها دلجویی کردند.

در حال حاضر ۵۵ نفر در آسایشگاه خیریه سالمندان ثامن الائمه شاهرود نگهداری می شوند.