شیوه زندگی سالم برای سالمندان لرستانی آموزش داده شود

فرماندار پلدختر گفت: داشتن زندگی سالم به‌ ویژه برای سالمندان امری ضروری است که باید شیوه زندگی سالم در بین سالمندان ترویج داده شود.

قدرت‌اله ترابی‌نژاد در نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان پلدختر، اظهار داشت: سالمندان در آموزه‌های دینی ما جایگاه والایی دارند که بر تکریم سالمندان تأکید فراوان و سفارش شده چراکه احترام به آنان سبب خیر، سعادت فردی و اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید جایگاه حقیقی سالمندان در جامعه مشخص شود، افزود: وجود انسان‌های سالخورده در میان خانواده سبب افزایش رحمت خداوند است بنابراین هرکس برای آن‌ها احترام بیشتری قائل شود بیشتر مورد رحمت خدا قرار می‌گیرد.

فرماندار پلدختر، تلاش در راستای ایجاد فضایی مناسب برای مشارکت خانواده و نگهداری سالمندان را مورد تأکید قرارداد و عنوان کرد: خانواده‌ها رابطه عاطفی با سالمندان را قطع نکنند و اشاعه فرهنگ تکریم و بزرگداشت سالمندان باید در جامعه و در بین خانواده‌ها بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

وی احترام را مهم‌ترین نیاز سالمندان دانست و بیان کرد: با توجه به این‌که سالمندی درنهایت به سراغ همه انسان‌ها می‌آید باید کاری کرد تا سالمندان بتوانند با آرامش در خانواده حضور داشته باشند.

ترابی نژاد بابیان اینکه باید قدر بزرگ‌ترهای خود را بدانیم، گفت: وجود سالمندان موجب برکت است پس باید شرایطی را فراهم کرد تا آنان خود را در خانواده فردی مفید احساس کرده و دوران سالمندی را به بهترین نحو طی کنند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات ویژه به سالمندان وظیفه همه نهادها است و با توجه به این‌که جمعیت در کشور رو به  پیری است بنابراین ایجاد زیرساخت‌ها به‌ویژه در زمینه‌های رفاهی برای سالمندان امری مهم است.

فرماندار پلدختر بابیان این‌که احترام به سالمندان نباید از روی ترحم باشد، خاطرنشان کرد: باید برخی نگرش‌ها و باورهای غلط رایج در جامعه نسبت به سالمندان اصلاح شود.

وی اظهار داشت: وظیفه انسانی هر فردی حمایت و پشتیبانی از افراد سالمند است و ما نیز با تمام توان درصدد رفع مشکلات آنان خواهیم بود چراکه داشتن زندگی سالم به‌ویژه برای سالمندان امری ضروری است که باید شیوه زندگی سالم در بین سالمندان ترویج داده  شود.

ترابی‌نژاد با اشاره به اینکه هویت جامعه ما با حفظ تکریم سالمندان ماندگار است، افزود: سالمندی برهه‌ای از زندگی است و باید در افراد سالمند، شورونشاط امید به زندگی ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: حلقه ارتباط محبتی که بین افراد سالمند و دیگر اعضای خانواده وجود دارد باید حفظ شود و کانون خانواده را بهترین جایگاه برای سالمندان دانست.

فرماندار پلدختر بیان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط بافرهنگ سازی و آگاهی بخشی به قشر جوان کمک کنند تا سالمندان در کانون گرم خانواده‌ها باقی بمانند تا آمار آنان در خانه‌های سالمندان کاهش یابد.