تامین معیشت ۱۹ هزار خانواده سالمند توسط کمیته امداد در کردستان

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در حال حاضر تامین معیشت ۱۹هزار خانوار کردستانی که سرپرست آنان سالمند هستند توسط کمیته امداد انجام می شود.

رضا طاهری در اولین جلسه شورای سالمندان استان کردستان در سنندج گفت: هم اکنون خدمات درمانی و معیشتی کمیته امداد به جامعه سالمندان در نقاط روستایی همگام با نقاط شهری صورت می گیرد و در مجموع به ۱۹هزار سالمند نیازمند، هزینه های تامین معیشت پرداخت می شود.

وی افزود: در سال گذشته در حوزه تعمیر و ساخت مسکن نیازمندان نیز ۴۶۷ واحد مسکونی برای افراد سالمند نیازمند ساخته شد و حتی اقساط معوق بخشی از واحدهای گذشته نیز بازپرداخت شد.طاهری همچنین از اعطای تسهیلات بانکی به فرزندان سالمندان نیازمند در استان و تسهیلات معافیت سربازی و انتقالی فرزندان سرباز آنان به شهرهای محل سکونتشان از دیگر تسهیلاتی نام برد که توسط کمیته امداد پیگیری و اجرایی شده است.

فرزام بیدارپور معاون بهداشتی علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه از ارایه مشاوره های پزشکی و خدمات مشاوره به ۱۴ درصد از سالمندان استان خبرداد و گفت: این درحالی است که میانگین خدمات در این حوزه در کشور ۷٫۴ درصد است.

بیدارپور از دسترسی محدود به سالمندان و کمبود نیرو در خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی به عنوان عواملی یاد کرد که بر روند خدمت رسانی به جامعه سالمندان استان تاثیرگذار بوده است.

جلال شریعتی رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه از آمادگی مجموعه شورا و شهرداری برای اختصاص زمین به تشکل های مردمی حوزه سالمندان با محوریت بهزیستی استان خبر داد و گفت: چندین پارک و فضای سبز در سطح شهر سنندج نیز برای ایجاد پارک تخصصی سالمندان در نظر گرفته شده است.