داروخانه هلال احمر بیرجند داروی رایگان به افراد سالمند می‌دهد

مدیر جوانان هلال احمر بیرجند با بیان اینکه یکی از برنامه‌های هلال احمر توزیع سبد غذایی رایگان بین افراد بی بضاعت است، گفت: داورخانه هلال احمر بیرجند به افراد سالمند داروی رایگان می‌دهد.

طاهره صحرایی صبح امروز در نخستین شورای سالمندان اظهار داشت: رویکرد هلال احمر بیشتر در بخش جوانان است و بیشتر برنامه‌های ما در این راستا است.

وی افزود: یکی از رویکردها و برنامه‌های هلال احمر برای سالمندان توزیع سبد غذایی در طول سال، کاروان سلامت و مراجعه کاروان سلامت به روستاها است و سالمندان و نیازمندان که از بضاعت مالی برخوردار نیستد و هزینه درمانی آنها زیاد است نسخه پزشکی خود را به هلال احمر می آورند و هلال احمر بعد از تأیید پزشک متعهد داروهای سالمندان نیازمند و بیماران خاص را به صورت رایگان می‌دهد.

صحرایی افزود: ما در تلاش هستیم که برای تمامی افراد سالمند نیازمند به صورت رایگان دارو بدهیم اما مـتأسفانه اعتبار کافی در این زمینه وجود ندارد ودر این راستا افراد بی بضاعت و سالمندان نیازمند بعد از تأیید پزشک داروی رایگان از طریق داروخانه هلال احمر می‌گیرند.

نماینده اداره ورزش و جوانان بیرجند نیز اظهار داشت: در بخش مناسب سازی سالن‌های ورزشی در بیرجند اقداماتی انجام و بیشتر سالن‌های ورزشی مناسب سازی شده است.

یکه‌خان افزود: آمادگی داریم اماکن ورزشی مانند استخرهای شنا، زمین‌های چمن روباز و سالن‌های ورزشی را به صورت نیمه بها در اختیار سالمندان قرار دهیم.

وی اظهار داشت: در بیشتر پارک‌های بیرجند ورزش صبحگاهی انجام می‌شود که در آن افراد سالمند حضور دارند و ورزش برای افراد سالمند همیشه توصیه می‌شود و در ورستاهای بیرجند خانه ورزش وجود دارد که افراد جوان و سالمند برای ورزش به خانه‌های ورزش روستایی مراجعه می‌کنند.

یکه‌خان افزود: پیشنهاد می‌کنیم طرح تکریم از سالمندان در ادارات برگزار شود.