خانه مهرسالمندان در اصفهان احداث می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای ایجاد تفریح و نشاط در سالمندان ۴ خانه مهر سالمندان در ۴ نقطه شهر در نظر گرفته‌شده و احداث می‌شود.

ندا واشیانی پور پیش از ظهر امروز در سیزدهمین نشست شهراندیشی اظهار داشت: اشتباهاتی در اجرای تعریف تفریح است که مسئولان مردم را ترغیب به تفریحاتی می‌کنند که در فرهنگ چندین دهه پیش وجود داشته و غافل از اینکه سلیقه‌ها در طول زمان تغییر کرده و تفریح در عصر امروز باید بر اساس نیازهای مردم باشد.

وی افزود: در تعریف ایجاد نشاط و تفریح باید رده سنی در نظر گرفته شده و باید بر اساس هر رده سنی تعاریف مختلفی را در جامعه ارائه دهیم و در این تعریف مشکلات هر رده سنی را مشخص کرده و الگوها را بر این اساس برای از بین بردن مشکلات طراحی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان درباره عملکرد در جذب مشارکت خصوصی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده ما در جذب مشارکت بخش خصوصی عملکرد ضعیفی داشته و باید برای گسترش گردشگری و تفریح فرش قرمزی مقابل بخش خصوصی پهن کرده تا با گسترش برنامه‌های تفریحی در محلات، هیجان و تفریح عمومی را در نیز گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: برخی پردیس‌های فرهنگی در سطح شهر تعریف‌شده مانند بانوکده و یا منطقه ناژوان اما برای مبارزه با تفریحاتی مانند رفتن به فست فود و استفاده از قلیان باید فضاهای بیشتری را در سطح شهر برای تفریح درست مردم ایجاد کنیم و در اجرای این مباحث با برخی از سازمان‌ها مشورت کرده و از کسانی می‌توانند ما را در این امر یاری کنند استقبال می‌کنیم.

واشیانی پور درباره باغ معلولین بیان کرد: تصمیماتی برای احداث باغ معلولین گرفته شد اما وجود برخی موانع مانند جداسازی یا عدم جداسازی این باغ سبب به نتیجه نرسیدن این مسئله شد، البته در بخش سالمندان نیز ۴ خانه تفریحی با نام خانه‌های مهر سالمندان در نظر گرفته شده است.

وضع فرهنگی و تفریحی اصفهان اصلا خوب نیست

محمدرضا نیستانی پیش از ظهر امروز در سیزدهمین نشست شهر اندیشی اظهار داشت: وضع فرهنگی و گردشگری اصفهان در حد و اندازه قابلیت‌های این شهر نبوده و برای مثال در نصب بنرهای فرهنگی ما ساده‌ترین و کم‌ اثرترین روش را در نظر گرفته‌ایم و در یک جمله کلی می‌توان بیان کرد وضع حال حاضر فرهنگ اصفهان اصلا خوب نیست.

وی افزود: اصفهان نماد فرهنگ و تمدن ایران بوده و باید به گونه‌ای باشد که وقتی گردشگر وارد اصفهان می‌شود از فرهنگ تنها آثار باستانی را نبیند بلکه فرهنگ عمومی و آداب مردم نیز گردشگر را به خود جذب کند البته ما برای افزایش تفریح و گردشگری باید با بخش خصوصی که یک بخش رقابتی است تعامل مستقیم داشته باشیم.