آخرین آمار ابتلا به آلزایمر در کشور

رئیس انجمن آلزایمر ایران گفت: پنج درصد افراد بعد از رسیدن به ۶۰ سالگی دچار آلزایمر می شوند و نرخ ابتلا به آلزایمر بعد از ۸۰ سالگی ۴۰ درصد است.

معصومه صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان اینکه برآوردهای انجام شده نشان می دهد، حدود ۶۰۰ هزار نفر در ایران دچارآلزایمر هستند، تصریح کرد: اگر چه پیمایشی در این بخش تاکنون صورت نگرفته است، اما براساس تحقیقات می توان گفت این تعداد از افراد در کشور دچار عارضه مورد نظر هستند.

وی در ادامه با تاکید براینکه درصد شیوع آلزایمر در شهرها و مناطق مختلف کشور با توجه به نرخ سالمندی و رشد این رقم با توجه به شرایط و سبک زندگی افراد متفاوت است، ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که پنج درصد افراد بعد از رسیدن به ۶۰ سالگی دچار آلزایمر می شوند.

رئیس انجمن آلزایمر ایران نرخ ابتلا به آلزایمر را بعد از ۸۰ سالگی ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: البته همانطور که پیش‌تر اشاره شد این آمار با توجه شرایط زندگی اشخاص در مناطق مختلف کشور متفاوت است.

با این وجود شهرهایی که جمعیت آنها بالاست، از جمله کلانشهرها با توجه به جمعیت خود و شرایط زندگی ساکنان تعداد بیشتری از شهروندان انها دچار چنین عارضه ای می شوند، این امر نیز موجب می شود تا درصد و نرخ مبتلایان به بیماری مذکور در انها بیشتر از سایر مناطق باشد.