سالمندان باید از نظر روحی و روانی دارای یک زندگی شاد و پویا باشند

در اولین روز هفته بهزیستی با حضور دکتر آرام مدیر کل بهزیستی مازندران ،علوی معاونت پشتیبانی،قلندری معاونت توانبخشی بهزیستی مازندران و جمعی از مسولان ،نهمین مرکز روزانه نگهداری سالمند در ساری افتتاح گردید.

به مناسبت هفته بهزیستی با حضور دکتر آرام مدیر کل بهزیستی مازندران ،علوی معاونت پشتیبانی،قلندری معاونت توانبخشی بهزیستی مازندران و جمعی از مسولان،نهمین مرکز روزانه نگهداری سالمند در ساری افتتاح گردید.

دکتر آرام با اشاره به حفظ منزلت و جایگاه سالمندان در خانواده افزود: ‌با توجه به تغییر هرم جمعیتی کشور به سمت جمعیت سالمندی، افزایش مراقبت های بهداشتی و درمانی برای جامعه سالمندی بسیار ضروری است

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مراکز روزانه نگهداری از سالمندان بر توانمندسازی سالمندان تاکید دارد، افزود:هدف از گسترش مراکز روزانه سالمندی ارتقا وضعیت روانی سالمندان و ارائه خدمات توانبخشی به صورت روزانه است تا از این طریق سالمندان بتواند در کنار خانواده حضور گرمی داشته باشند.

palbum_t_2482

وی یکی از آسیبهای دوران سالمندی انزواطلبی و افسردگی دانست و اذعان داشت: با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور، سالمندان باید از نظر روحی و روانی دارای یک زندگی شاد و پویا باشند.

آرام گفت: همه باید برای خدمات رسانی به سالمندان جامعه که در سالیان متمادی زحمات بسیاری برای رونق و آبادانی کشور کشیده اند، احساس انگیزه کنند.