اختصاص ۵ میلیارد ریال برای ساخت خانه سالمندان آمل

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار اولیه ۵ میلیارد ریالی برای ساخت خانه سالمندان در این شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان دولتی در اختصاص اعتبارات فاز نخست این پروژه تا پایان امسال پایان یابد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل با اشاره به اینکه ۲۰ هزار مترمربع زمین در منطقه ابتدای بخش امامزاده عبدالله جنب بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان برای ساخت خانه سالمندان اختصاص پیدا کرد، اظهار داشت: بودجه اولیه آغاز فعالیت این پروژه بزرگ در شهرستان آمل ۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شد که پس از عملیات کلنگ‌زنی اختصاص می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه مراسم کلنگ‌زنی این پروژه ظهر امروز یک‌شنبه با حضور انوشیروان محسنی‌بندپی‌ رئیس سازمان بهزیستی برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم با سرعت عملیات فاز نخست این پروژه با بالا بردن طبقه نخست عملیاتی شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اوایل سال ۱۳۸۳ به فکر ایجاد مرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان بودم، تصریح کرد: با بیان این موضوع در یکی از صحبت‌های خود برخی افراد به آن اعتراض کردند ولی هم‌اکنون با مهیا شدن شرایط همه افراد به این نتیجه رسیدند که باید مکانی مجهز و مناسب برای نگهداری سالمندان در نظر گرفته شود.

این مسئول با اعلام اینکه باید ارزش، قداست و بزرگی والدین سالخورده در خانواده‌ها حفظ شود، بیان کرد: شاهد هستیم که سالمندان آملی با دوری راه زیاد در مراکزی همانند شهرهای تهران، نوشهر و ساری نگهداری می‌شوند که باید این فضا در این شهرستان آماده شود.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه مدیریت ساخت پروژه به مجمع خیران این شهرستان سپرده شد، اظهار کرد: نباید پدران و مادران سالمند این شهرستان در شهرهای دیگر پراکنده شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه فازهای بعدی خانه سالمندان این شهرستان که با عنوان خانه کرامت ساخته می‌شود، گفت: در آینده با ایجاد سوئیت‌های مطلوب فضایی شاد و زیبا را برای والدین و فرزندان ایجاد می‌شود تا این افراد بتوانند چند شبانه‌روز در کنار هم باشند.

یوسفیان‌ملا ارزش و قیمت زمین پروژه ساخت خانه سالمندان آمل را بسیار بالا دانست و بیان کرد: با رشد فیزیکی بنا دولت در هر وهله بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای پیشرفت پروژه اختصاص می‌دهد تا در نهایت شاهد افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک باشیم.

وی گفت: امیدوارم تا پایان امسال فاز نخست خانه سالمندان آمل به کار خود پایان دهد.