نگهداری هزار نفر از ۳۶۵ هزار سالمند آذربایجان‌شرقی در مراکز سالمندان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از کمک ۱۵۰ میلیارد ریالی خیران به مدجویان بهزیستی استان خبر داد و گفت: آذربایجان‌شرقی ۳۶۵ هزار سالمند دارد که تنها هزار نفر از آنان در هشت مرکز سالمندان در استان نگهداری می‌شوند.

محسن ارشد‌زاده ظهر امروز در جمع خیران آسایشگاه سالمندان خواجه نصیرالدین طوسی مراغه با بیان اینکه خیران استان آذربایجان شرقی از ابتدای سال ۱۵۰ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی کمک مالی کرده‌اند، اظهار داشت: امسال کمک خیران به مددجویان بهزیستی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر کمک خیران از محل اعتبارات بهزیستی نیز ۲۰۰ میلیارد ریال به مددجویان کمک شده است.

اختصاص ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به معلولان بیکار و خانواده‌های آسیب‌پذیر

ارشدزاده گفت: این کمک‌ها در قالب مستمری، کمک هزینه نگهداری معلولان، سالمندان و کودکان بی‌سرپرست پرداخت شده است. مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، از اختصاص ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به معلولان بیکار و خانواده‌های آسیب‌پذیر استان خبر داد و افزود: با تسهیلات اختصاص یافته با کارمزد چهار درصد برای ۲ هزار و ۸۰۰نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

وی گفت: سال قبل نیز با پرداخت ۱۹۰ میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر معلول، معتاد پاک شده و خانواده‌های آسیب‌پذیر ایجاد شغل شده است.

ارشدزاده در ادامه جمعیت سالمند در استان را ۳۶۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: به خاطر علاقه‌مندی خانواده‌ها به سالمندان تنها هزار نفر در هشت مرکز نگهداری سالمندان در استان نگهداری می‌شوند.

وی از برنامه‌ریزی این اداره کل برای ایجاد هتل آپارتمان‌های ویژه برای نگهداری معلولان خبر داد.

ظفر محمدی معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: در یک سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال برای نگهداری سالمندان و کودکان بی‌سرپرست در مراغه هزینه شده است.

وی افزود: ۵۰ درصد این هزینه توسط خیران شهرستان مراغه تامین شده است.