شورای ساماندهی امور سالمندان بافق برگزار شد

شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان بافق با حضور معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان یزد و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان بافق با حضور فرماندار بافق، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان یزد، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر۷٫۶ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند گفت: نرخ جمعیت سالمندان در استان یزد به ۷٫۸ درصد میرسد.

IMG_24212

محمدحسین غنیمت با اشاره به اینکه طبق آمار اعلام شده جمعیت سالمند در استان رو به افزایش است افزود: بهزیستی و سایر سازمان های مرتبط باید خدمات لازم به سالمندان در زمینه های مختلف را ارئه دهند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی نیز در این جلسه از مشارکت سالمندان در امورات اجتماعی سخن گفت و تصریح کرد: به منظور حفظ شان و مقام سالمند در جامعه باید زیر ساختهای حضور این قشر را در خانواده و جامعه گسترش داد تا ضمن تکریم، جایگاه این بزرگواران حفظ شود.

IMG_24342

فرماندار بافق در ادامه این نشست با اشاره به این که جمعیت سالمندان در کشور روند رو به رشدی دارد گفت: با خرد جمعی وهمکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و برنامه ریزی دقیق می توان حرمت و جایگاه سالمندان را حفظ کرد.

سید مهدی طلایی مقدم به اهداف شورای ساماندهی امور سالمندان اشاره کرد و گفت: حساس کردن جامعه نسبت به بحث سالمندان و پیش بینی نیازهای اساسی آنها و ارائه خدمات رفاهی از جمله بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مطلوب به سالمندان با حفظ احترام و کرامت آنها از اهداف این شورا می باشد.

IMG_24392

وی در پایان بر حل مسائل و مشکلات این قشر با استفاده از تمام ظرفیت ها تاکید کرد و اظهار داشت: تمام دستگاههای اجرایی می بایست در سطح شهرو روستاهای بخش مرکزی بر مناسب سازی اماکن، ادارات، فروشگاهها اقدام و در پروژه های در دست اقدام ویژه سالمندان و معلولان موارد مناسب سازی را رعایت نمایند.