۵.۳ درصد جمعیت خراسان شمالی سالمند هستند

علی زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: بیش از ۵.۳ درصد جعیت ۹۱۸ هزار نفری این استان سالمند هستند در حالی که این میزان در کشور ۵.۷ درصد است.

علی زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: بیش از ۵.۳ درصد جعیت ۹۱۸ هزار نفری این استان سالمند هستند در حالی که این میزان در کشور ۵.۷ درصد است.

به گزارش نسیم نیوز، علی زاهدی نیا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین تغییرات جمعیتی در خراسان شمالی، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار استان خراسان شمالی اکنون ۹۱۸ هزار و ۹۳۰ نفر جمعیت دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از جمعیت ۹۱۸ هزار و ۹۳۰ نفری خراسان شمالی، ۴۹ هزار و ۴۲۸ نفر را افراد بالای ۶۵ سال و سالمندان تشکیل می دهند.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه متوسط جمعیت سالمندان در کشور ۵.۷ درصد است این میزان در خراسان شمالی ۵.۳ درصد بوده که به نسبت میانگین کشوری پایین تر است.

زاهدی نیا با اشاره به اینکه سالمندان جزو جمعیت غیر فعال استان محسوب می شوند، اظهار داشت: جمعیت غیر فعال استان در گروه سنی صفر تا ۱۴ سال ۲۴۷ هزار و ۸۷۶ نفر و ۶۵ سال به بالا نیز ۴۹ هزار و ۴۲۸ نفر است.

به گفته این مسئول بیش از ۶۲۱ هزار نفر از جمعیت استان نیز فعال هستند که در رده سنی ۱۴ تا ۶۵ سال قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: در حال حاضر ۴۹۱ هزار و ۳۴۲ نفر از جمعیت استان شهری و ۴۲۷ هزار و ۵۸۸ نفر نیز روستایی هستند.

وی همچنین در خصوص افزایش جمعیت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز گفت: باید دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف خراسان شمالی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سیاست های افزایش جمعیت برنامه ریزی و فعالیت بیشتری داشته باشند.