نگرانی از رهاکردن سالمندان در بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: سالمند سرراهی و رها کردن سالمندان در خیابان به یک معضل و دغدغه تبدل شده است.

حسین اسدی راد مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: سالمند سرراهی و رها کردن سالمندان در خیابان به یک معضل و دغدغه تبدل شده است.

حسین اسدی راد در نشست کارگروه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: در سه‌ماهه نخست امسال هفت سالمند رهاشده و بدون سرپرست توسط مراکز بهزیستی پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در مدت یادشده مراکز زیرپوشش بهزیستی هفت معلول بی‎سرپرست را پذیرفته‎اند. بهزیستی موظف است افراد ناتوان و سالمند را از اردوگاه‎ها تحویل گرفته و ساماندهی کند و در همین راستا در اسفندماه سال گذشته هفت معلول اهل استان خوزستان از اردوگاه‎های استان تحویل گرفتیم و به خوزستان ارجاع دادیم.

اسدی راد با اشاره به معضل رهاسازی متکدیان در سطح شهر گفت: بیشتر متکدیان افرادی هستند که تکدی‎گری را یک شغل می‎دانند و باوجود جمع‌آوری و ساماندهی‎، پس از رها شدن دوباره به انجام آن روی می‎آورند.

81596391-6431862

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر آمادگی این نهاد حمایتی را برای مشارکت در جمع‎آوری و ساماندهی متکدیان اعلام کرد و گفت: تکدی‌گری قابل‌گذشت نیست و باید از جنبه قضایی با آن برخورد کرد.

اسدی راد با اشاره به افزایش مشارکت و همکاری سازمان‎های مردم‌نهاد با بهزیستی یادآور شد: با پیگیری و همکاری سمن‎های فعال در عرصه مبارزه با اعتیاد، موافقت‌های اولیه برای راه‎اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان در شهرستان تنگستان انجام‌شده و این مرکز مراحل اولیه شروع بکار را می‎گذراند.

وی با اشاره به انجام مراحل صدور مجوز برای مرکز ترک اعتیاد بانوان بوشهر اضافه کرد: با توجه به‌ضرورت فعالیت این مرکز در مرکز استان، امیدواریم با همکاری دستگاه‎ها شاهد راه‌اندازی این مرکز در آینده‎ای نزدیک باشیم.