گروهی از دانشمندان در آلمان

عینک هوشمندی که سالمند را درک می‌کند

گروهی از دانشمندان در آلمان عینک منحصربفردی ویژه سالمندان ساخته اند که به آنها در انجام کارهای پیچیده و تخصصی توان مضاعفی می دهد.

گروهی از دانشمندان در آلمان عینک منحصربفردی ویژه سالمندان ساخته اند که به آنها در انجام کارهای پیچیده و تخصصی توان مضاعفی می دهد.

تاکنون عینکهای متنوعی از سوی شرکتهای تولیدکننده تجهیزات پیشرفته الکترونیکی ارایه شده که به عنوان کمک حال موثر برای کارگران صنایع گوناگون و نظامیان به کار گرفته می شوند. اما تاکنون سالمندان در این نگرش جایی نداشتند و حالا به لطف دستاورد اخیر دانشمندان دانشگاه بلفیلد آلمان عینک هوشمندی ساخته شده که ضمن درک سطح سلامت جسمی و روحی کاربر و تشخیص کاری که در حال انجام آن است، کمکهای مشورتی لازم را ارایه می کند.

نکته جالب توجه این است که عینک هوشمند پروژه ADAMAAS نه تنها در قالب متون رایانه ای، تصاویر و شخصیتهای مجازی به فرد استفاده کننده راهنمایی های لازم را ارایه می کند بلکه در صورت بروز هر گونه خطایی نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

300262_594

هدف از ارایه چنین فناوری کمک به افراد سالمند در انجام کارهای نسبتا پیچیده و مهارتی است. این درحالی است که به طور همزمان دستورالعملهای موثری برای انجام بی نقص کارهایشان دریافت می کنند.

با استفاده از این دستورالعملها، فرد سالمند امکان اصلاح اشتباه صورت گرفته را خواهد داشت.

برخلاف سایر فناوریهای مشابه نظیر عینک گوگل، عینک جدید دانشمندان آلمانی صرفا برای کمک به سالمندان، کم توانان و ناتوانان ارایه شده که از ارایه دستورالعمل پخت کیک تا کارهای پیچیده تری نظیر تعمیر دوچرخه و تمرینات یوگا کاربرد دارد.

این پروژه با حمایت ۱.۳ میلیون دلاری وزارت فدرال آموزش آلمان تحقق یافته است.