افزایش متقاضیان سرای سالمندان سقز

علیرضا سیاه بانی مدیر عامل سرای سالمندان مهر سقز گفت: در این مرکز نسبت به سنوات گذشته متقاضیان پذیرش در سرای سالمندان مهر سقز افزایش یافته و هم اکنون نیز برخی از آنان در نوبت قرار گرفته اند. به گزارش کردتودی، علیرضا سیاه بانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به انتشار خبری در چند روز […]

علیرضا سیاه بانی مدیر عامل سرای سالمندان مهر سقز گفت: در این مرکز نسبت به سنوات گذشته متقاضیان پذیرش در سرای سالمندان مهر سقز افزایش یافته و هم اکنون نیز برخی از آنان در نوبت قرار گرفته اند.

به گزارش کردتودی، علیرضا سیاه بانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به انتشار خبری در چند روز گذشته در خصوص کمک زوج جوان سقزی به سرای سالمندان در رسانه ها اشاره و تشریح کرد:  این زوج جوان در آغاز زندگی مشترک خود، با حضور در سرای سالمندان این شهر، هزینه ازدواج خود را در قالب کمک غیر نقدی شامل برنج، گوشت، روغن و… به این مرکز اهدا کردند.
 
سیاه بانی با بیان اینکه سرای سالمندان مهر همیشه آماده و پذیرای این نوع کمک خیران و شهروندان می باشد گفت: ما در صورت چنین کمک هایی از خیران و عموم شهروندان استقبال می کنیم چرا که اینگونه کمکها خداپسندانه و دارای اجر اخروی است.
 
وی افزود: برنامه اردوی تفریحی سالمندان در جهت ارتقای روحیه سالمندان هر چند وقت یکبار در طول سال تدارک دیده می شود که همان طور مستحضرید برنامه ی روز ۲۲ خرداد در پارک مولوی کرد برگزار و این زوج جوان نیز در این مراسم که همراه با مولودی خوانی بود حضور یافتند، و برنامه مختص خود سرای سالمندان بود.  
 1435218853-109kurdtoday
  سپاه بانی اضافه کرد: امیدوارم  که  این کار زوج جوان سقزی سبب الگو برداری سایر جوانان در جهت برگزاری مراسمات ساده و همچنین شرکت در امر خیر و کمک به نیازمندان باشد.

مدیر عامل سرای سالمندان مهر سقز در ادامه با بیان اینکه سرای سالمندان به لطف خدا و مردم خیراندیش شهرستان سقز هر روز رو به ارتقا است و خدمات دهی به صورت برنامه ریزی انجام می پذیرد، تصریح کرد: منظور از ارتقاء، گسترش تعداد سالمندان در این مرکز نمی باشد و این امر هیچگاه سبب خوشحالی هیئت مدیره و پرسنل ما نمی شود. 

سیاه بانی آرزو مجموعه مدیریتی سالمندان را تبدیل این مرکز به یک مکان فرهنگی برای سایر برنامه ها دانست و گفت: در این مرکز نسبت به سنوات گذشته متقاضیان پذیرش در سرای سالمندان مهر سقز افزایش یافته و هم اکنون نیز برخی از آنان در پشت نوبت قرار گرفته اند.

وی به پروژه احداثی سرای سالمندان اشاره کرد و افزود: این پروژه با زیر بنای ۱۶۰۰ متر مربع در دو طبقه شامل سویت های دو نفره برای زوجین سالمند، نمازخانه، کتابخانه و یک فروشگاه چند منظوره در جهت ارتقاء سرای سالمندان در حال ساخت می باشد که سفت کاری آن به اتمام رسیده است.

سیاه بانی هزینه‌های هر ماه این مرکز را بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: از این مبلغ ۲۰۰ الی ۲۲۰ میلیون ریال آن توسط سازمان بهزیستی و بقیه توسط خیران شهرستان پرداخت می‌شود و در حال حاضر ۵۲  نفر سالمند زن و مرد در این مرکز نگهداری و از سوی ۳۰ نفر پرسنل شامل پزشک، پرستار و مراقب بیمار به آنان خدمات رسانی می‌شود.

سیاه بانی در پایان ضمن شکرگزاری خداوند متعال به جهت خدمت چندین ساله در اداره بهزیستی و این مرکز اذعان داشت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم از شهروندان و خیران شهرستان کما فی سابق انتظار کمک در حد توان خود داریم و انشاا… این کار آنها بدون اجر اخروی نمی باشد.