مراکز نگهداری سالمندان درقم افزایش نخواهد یافت

مدیرکل بهزیستی قم گفت: مراکز نگهداری سالمندان دراین استان افزایش نخواهد یافت و افتخار ما درآن است که بتوانیم به سالمند در کنار خانواده خدمات بدهیم.

مدیرکل بهزیستی قم گفت: مراکز نگهداری سالمندان دراین استان افزایش نخواهد یافت و افتخار ما درآن است که بتوانیم به سالمند در کنار خانواده خدمات بدهیم.

به گزارش ایرنا، رضا سلیقه روز یکشنبه در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: در استان از ۸۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال، یکهزار و ۲۰۰ نفر از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند و اگر خانواده ای سالمند را در منزل نگهداری کند به آن خانواده هزینه نگهداری ارائه می شود.

وی در ادامه افزود: ۱۵۰ فعالیت و ارائه خدمات برای سازمان بهزیستی تعیین شده است و شامل پیش از تولد تا سالمندی را شامل می شود.

وی ابراز داشت: حوزه معلولان، امور اجتماعی، پیشگیری، مشارکت ها، مسکن مردمی و اشتغال معلولان از خدمات بهزیستی است و در استان قم ۲۲ هزار معلول در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند.

سلیقه بیان داشت: نگهداری معلول در یک مرکز نگهداری ماهیانه هفت میلیون ریال هزینه در بردارد که سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال آن از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می شود و خانواده هایی که برای پرداخت سهم خود مشکل دارند را حمایت می کنیم.

81602256-6442375

وی افزود: ۲۵۰ مرکز وابسته به بهزیستی به صورت غیر دولتی فعال هستند که ۳۳ مرکز خدمات به معلولان ارائه می دهد و یکی از خدمات ما به بیماران ناشنوا است که سال گذشته ۲۳ هزار نوزاد مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند.

وی گفت: معلولان استان قم، توانایی های خود را در جشنواره های ورزشی و قرآنی ثابت کرده اند و تعداد زیادی از ورزشکاران معلول، نابینا و ناشنوای استان در عضویت تیم های ملی کشور هستند.

سلیقه بیان داشت: چهار هزار و ۷۲۵ نفر از زنان سرپرست خانوار از بهزیستی قم مستمری دریافت می کنند و ۶۲۸ خانم نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند.

وی افزود: ۳۵۲ کودک چند قلو در قم داریم که در حد توان خود به آن ها کمک خواهیم کرد همچنین از دیگر خدمات ما همیاری در معافیت خدمت سربازی برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی است.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: با راه اندازی خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، در سال گذشته حدود ۱۰ هزار تماس تلفنی در مورد آسیب های اجتماعی رسیدگی شد.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در حال ساخت است و تاکنون ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان شده و ۲۰۰واحد نیز آماده تحویل است که با تسهیلات بانکی در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار خواهد گرفت.