ایجاد بستر اجتماعی برای رسیدگی به سالمندان با محوریت خانواده

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر ایجاد بستر اجتماعی برای رسیدگی به سالمندان با محوریت خانواده تاکید کرد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، احمد میدری معاون وزیر تعاون، ابوالحسن فیروزآبادی قائم‌مقام وزیر تعاون، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان […]

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر ایجاد بستر اجتماعی برای رسیدگی به سالمندان با محوریت خانواده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، احمد میدری معاون وزیر تعاون، ابوالحسن فیروزآبادی قائم‌مقام وزیر تعاون، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، فاطمه هاشمی و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد. 

در این مراسم انوشیروان محسنی بندپی به عنوان رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور با اشاره به متن حکم وزیر تعاون در این خصوص اظهار داشت: حکم آقای ربیعی منشوری است که بندبند آن می‌تواند به عنوان چراغ راهی در ادامه مسیر به کار رود.

وی ادامه داد: عدالت اجتماعی محوری‌ترین هدف انقلاب اسلامی است که همواره مدنظر بوده است تا براین اساس به نقاط محروم رسیدگی شود. 

بندپی افزود: دو شاخص توسعه رفاهی و عدالت اجتماعی در سلامت همواره در در عملکرد دولت‌ها مدنظر بوده است و همگان تاکید دارند که ما در این بخش اقدامات خوبی انجام دادیم تا دغدغه‌ها به حداقل برسد اما در این راه همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها را نیاز داریم. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان بیمه سلامت و برخورداری آحاد جامعه ایرانی از دفترچه بیمه خدمات درمانی گفت: در حال حاضر هیچ فرد ایرانی فاقد دفترچه بیمه سلامت نیست، این در حالی است که در استان کردستان با ۱٫۵ میلیون نفر جمعیت ۲۲ درصد از مردم فاقد دفترچه بودند و در استان آذربایجان غربی نیز با ۳ میلیون نفر جمعیت ۱۳ درصد از مردم همین وضع را داشتند لذا بزرگترین اقدام ما برخورداری آحاد مردم از دفترچه بیمه و کاهش پرداخت از جیب برای هزینه‌های درمانی بود اما همچنان نیازمند همکاری دولت و مجلس هستیم. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با توجه به هرم سنی جمعیت با ۳ گروه فرد و خانواده، محیط عمومی و محیط‌های تجمعی سروکار داریم افزود: ۳ گروه سنی نوزادان و کودکان، نوجوانان و جوانان و سالمندان در این مقوله می‌گنجند که برای هر کدام از آنها اقدامات ویژه‌ای باید انجام شود، به طور مثال در گروه سنی نوزادان و کودکان برای کاهش مرگ و میر اطفال تلاش زیادی شده اما هنوز به شاخص مطلوب جهانی نرسیدیم. 

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: در گروه نوجوانان و جوانان نیز به عنوان افرادی که در آینده و توسعه کشور نقش دارند باید با اقدامات خانواده‌محور به رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، دخانیات و تغذیه نامناسب توجه کنیم. در خصوص گروه سوم یعنی سالمندان نیز با توجه به سالمند شدن جمعیت کشور ایجاد بستری اجتماعی با محوریت خانواده برای رسیدگی به وضعیت سالمندان ضروری است. 

وی افزود: توجه به گروه‌های سنی میانسال برای ورود سالم به دوران سالمندی نیز مدنظر است و سیاست‌های دولت تدبیر و امید تحول جدی در سازمان بهزیستی را می‌طلبد که در این راه باید از سرمایه‌های اصلی یعنی بدنه کارشناسی سازمان استفاده کرد. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: ترسیم اهداف راهبردی استراتژی ما را مشخص و تعیین استراتژی برنامه عملیاتی ما را تبیین می‌کند.