هیچ آمار دقیقی از مبتلایان به آلزایمر در کشور وجود ندارد

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به اقدامات این شورا در خصوص بیماری‌هایی مانند آلزایمر گفت: در درجه نخست به تعداد مبتلایان به آلزایمر نیاز داریم که تاکنون آمار دقیقی از آن نیست.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به اقدامات این شورا در خصوص بیماری‌هایی مانند آلزایمر گفت: در درجه نخست به تعداد مبتلایان به آلزایمر نیاز داریم که تاکنون آمار دقیقی از آن نیست.

به گزارش شفا آنلاین – فرید براتی‌سده  با اشاره به اولویت‌های کاری این شورا در سال ۹۴، اظهار داشت: بیماری آلزایمر در دسته اختلالات شنلاختی است که بر اساس مصوبه شورای ملی سالمندان کارگروهی برای بررسی این بیماری و راهکارهای کنترل آن تشکیل شده است.

 وی ادامه داد: اساسنامه این کارگروه تنظیم و جلسات آن با حضور دستگاه‌های مربوطه  تشکیل  می‌شود، در این زمینه با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی در پی جمع‌آوری آماری از تعداد بیماران مبتلا به آلزایمر هستیم که بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقتری برای آنها انجام دهیم.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان همچنین گفت: در بحث پیشگیری از بیماری آلزایمر ما معتقدیم که باید کار را از دوران ۳۰ سالگی به بالا آغاز کنیم و نشانه‌های این بیماری را در افراد بسنجیم لذا استراتژی حساس‌سازی مسئولان و جامعه را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از مراقبین آلزایمر در کشور زن هستند، افزود: ما نیاز به مراکز مراقبتی برای این گروه از بیماران داریم؛ سندی در حال تنظیم است به نام سند ملی راهبردی سالمندان کشور که وظایف دستگاه‌های کشور در حوزه کرامت سالمند، افزایش محیط‌های تفریحی و مناسب، بهداشت، رفاه و فعالیت سالمندان را مدیریت کند.

براتی‌سده خاطرنشان کرد: با توجه به هرم جمعیتی کشور این بحث در طول ۱۵ سال آینده جدی می‌شود و در واقع باید از همین اکنون برای آن فکری کرد، همچنین با توجه به زمان تدوین برنامه ششم توسعه توجه به این مقوله بسیار ضروری است.

 وی در پایان گفت: دبیرخانه شورای ملی سالمندان در سازمان بهزیستی است و هزینه‌های این بخش با دستور رئیس سازمان بهزیستی اعمال می‌شود، ما پیشنهاد دادیم که مبلغی از اعتبارات سازمان به این دبیرخانه اختصاص داده شود.