مشکلات سالمندان با شعار و تبلیغات حل نمی شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت:گرفتاری های سالمندان با شعار و تبلیغات حل نمی شود و مسوولان باید با برنامه ریزی بلندمدت به دنبال افزایش حضور این قشر در جامعه باشند.

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت:گرفتاری های سالمندان با شعار و تبلیغات حل نمی شود و مسوولان باید با برنامه ریزی بلندمدت به دنبال افزایش حضور این قشر در جامعه باشند.

به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی سالمندان استان افزود:انجام کارهای عملی از جمله اعطای کارت ویژه به سالمندان برای استفاه از وسایل حمل ونقل عمومی می تواند حضور افراد سالمند در جامعه را افزایش دهد.

وی بیان داشت:شورای سالمندان استان در چند سال گذشته فعالیت چندانی نداشته و نشستی نیز در این زمینه برگزار نشده که برپایی مجدد ستاد ساماندهی سالمندان نشان دهنده همت مسوولان استان به ویژه استاندار برای رسیدگی به مشکلات سالمندان است.

معاون استاندارهرمزگان اظهارکرد:باید تصویری دقیق از جمعیت سالمند فعلی و آینده در استان داشت و با شناسایی نیازها و معضلات و ارایه یک برنامه هدفمند به دنبال ارتقای سطح کیفی زندگی در قشر سالمند جامعه باشیم.

اکرمی ضمن تاکید بر ضرورت مطالعه روش کشورهای موفق در این حوزه تصریح کرد:بیشتر سالمندان استان از بازنشستگان سازمان های آموزش و پرورش و نیروهای مسلح هستند که این مجموعه ها باید برای بهبود شرایط زندگی این قشر برنامه داشته باشند.

در دسته بندی های جمعیتی ،سنین ۶۰ تا ۶۹ سالگی را توان سالمندی، ۷۰ تا ۷۹ را سالمندی میانه و ۸۰ سال به بالا را پیر می نامند.