۷۰ درصد از جامعه آلزایمر را زنان تشکیل می‌دهند

رئیس دبیر خانه شورای ملی سالمندان گفت: سازمان بهزیستی به علت رشد صعودی آلزایمر در جامعه سالمندان اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی به منظور پیشگیری از آلزایمر کرده است.

رئیس دبیر خانه شورای ملی سالمندان گفت: سازمان بهزیستی به علت رشد صعودی آلزایمر در جامعه سالمندان اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی به منظور پیشگیری از آلزایمر کرده است.

فرید براتی سده، رئیس دبیر خانه شورای ملی سالمندان در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رشد روزافزون آلزایمر در سالمندان اظهار کرد: شاخصه‌های مختلف سلامت در سند راهبردی سالمندان به منظور پیشگیری از رشد آلزایمر و اختلافات شناختی تعیین شده است تا برنامه ریزی‌های مدونی به منظور پیشگیری از این پدیده در جامعه سالمندان انجام شود چرا که رشد روز افزون این مسئله در میان سالمندان، مشکلات عدیده‌ای را برای خانواده‌ و جامعه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه کارگروه تخصصی آلزایمر تصریح کرد: نخستین جلسه کارگروه تخصصی تشکیل شده و اساسنامه و اعضای ان نیز مشخص شده است تا هر چه سریعتر از پیشرفت روز افزون این مسئله جلوگیری شود.

براتی سده با بیان اینکه این کارگروه استراتژی‌های خاصی در برنامه خود دارد گفت: حساس سازی، پایش، آموزش یا پیشگیری، مراقبت از جمله مراحل پیشگیری آلزایمر در کشور است.

2L3A9534
وی افزود: نخستین مرحله در این برنامه شناسایی افراد در معر ض خطر و افراد مبتلا به آلزایمر است تا بتوانیم برنامه ریزی‌های خود را متناسب با جامعه هدف تنظیم کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: ۷۰درصد مراقبین افراد مبتلا به آلزایمر را زنان تشکیل می‌دهند و این افراد توسط خانواده‌ها نگه داری می‌شوند که این امر استرس و فشار مضاعفی را به خانواده وارد می‌کند بدین منظور طرح های پیشگیرانه را در برنامه تدوین کرده‌ایم.

براتی سده در پایان گفت: این کارگروه با راهنمایی و هدایت راهبردی جامعه هدف سعی در کاهش این پدیده در کشور دارد که با شناخت تعداد افراد مبتلا به آلزایمر در دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان و نیازهای مراقبتی در تلاش است خدمات مطلوبی به سالمندان در آینده نزدیک ارائه دهد.