برگزاری جلسه هم اندیشی و تبادل نظر دستگاه های عضو دبیرخانه

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: باتوجه به وظایف محوله و نیازمندی های جمعیت هدف شورای ملی سالمندان، کار گروه تخصصی کنترل رشد آلزایمردر سالمندان تشکیل شود.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در جلسه هم اندیشی و تبادل نظر دستگاه های عضو دبیرخانه گفت: باتوجه به وظایف محوله و نیازمندی های جمعیت هدف شورای ملی سالمندان، کار گروه تخصصی کنترل رشد آلزایمردر سالمندان تشکیل شود.


به گزارش پایگاه خبری دبیرخانه شورای ملی سالمندان دکتر فرید براتی سده رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان صبح امروز در جلسه هم اندیشی و تبادل نظر دستگاه های عضو دبیرخانه شورای ملی سالمندان عنوان کرد: باتوجه به وظایف محوله و نیازمندی های جمعیت هدف شورای ملی سالمندان، پیشنهاد شد کار گروه تخصصی کنترل رشد آلزایمر با عضویت دستگاه ها و ارگانهای عضو دبیرخانه تشکیل شود.

2L3A9489

وی هدف کلی از تشکیل این کارگروه تخصصی را پیشگیری، کنترل و کاهش اختلالات شناختی با تاکید بر الزایمر در جمعیت عمومی و به طور خاص در سالمندان برشمرد.

2L3A9495
دکتر براتی سده افزود: از اهداف اختصاصی این کارگروه تخصصی می توان به برنامه های آموزشی که خانواده ها و افراد جامعه را حساس نموده و آنان را به مراقبت از سالمندان که مبتلا به بیماری آلزایمر در منزل تشویق می نماید. ارتقا سطح دانش و کارشناسان مراکز درمانی در زمینه توانبخشی سالمندان مبتلا به الزایمر. اموزش روش صحیح زندگی در راستای امادگی برای سالمندی سالم و پویا. ایجاد کارگوه های امدادرسانی به خانواده های دارای مشکلات ویژه و ارائه دهندگان فعالیت های مراقبتی ویژه نظیر مراقبین از سالمندان دچار زوال عقل( دمانس). ایجاد شرایط لازم جهت آموزش نیروی انسانی مورد نیاز جهت ارائه خدمات مطلوب. تشویق فرایند یادگیری در تمام طول عمر سالمندان نام برد.

2L3A9534

گفتنی ایست این جلسه هم اکنون در سالن کنفرانس و اجتماعات سازمان بهزیستی کشور در حال پیگیری می باشد.

اخبار تکمیلی از همین پایگاه ارائه میشود.