اجرای طرح ارتقای سلامت سالمند در رامهرمز

عطاالله شیرالی امروز در رامهرمز اظهار کرد: جامعه ما در مسیر سالمندی پیش می‌رود و جمعیت کشور در حال حاضر ۶ میلیون جمعیت بالای ۶۰ سال دارد.

عطاالله شیرالی امروز در رامهرمز اظهار کرد: جامعه ما در مسیر سالمندی پیش می‌رود و جمعیت کشور در حال حاضر ۶ میلیون جمعیت بالای ۶۰ سال دارد.

وی ادامه داد: افزایش امید به زندگی، کاهش بیماری‌های واگیر، و کاهش درصد مرگ و میر در سنین پایین باعث افزایش سالمندی در کشور ما است.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ میلیون جمعیت سالمندی در کشور داریم که ضرورت دارد زیر ساخت‌های لازم را برای این افراد مهیا کنیم.

وی افزود: صدور کارت سلامت، آموزش در مراکز، ایجاد فضاهای مناسب و ایجاد مکان‌های مناسب در سطح شهر برای ارائه خدمات مراقبتی به سالمند، از ویژه برنامه‌های ما است.

شیرالی گفت: ارائه وام‌های کم بهره به سالمندان، تهیه داروهای مختص سالمندان، به روز بودن آمار سالمندان و حساس سازی مردم بر انجام مراقبت‌های سالمندان از دیگر برنامه‌های مرکز بهداشت رامهرمز است.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز خاطر نشان کرد: راه‌اندازی مراکز خدمات روزانه سالمندان، مراقبت در منزل، طراحی خیابان‌ها و پیاده‌روهای قابل استفاده سالمندان و ارائه سبد کمک تغذیه به سالمندان از ضروریات این قشر است.

وی در پایان گفت: همکاری در راه‌اندازی خانه‌های سالمندان، راه‌اندازی مرکز پیام تلفنی ۱۲۴، تخصیص یارانه و تدوین قوانین برای حمایت از سالمندان برای جلوگیری از سو استفاده مالی آنان و صدور کارت شهروند ارشدی برای افراد بالای ۶۰ سال از مهم‌ترین بحث توسعه ملی سلامت سالمندان است که به تدریج اجرا خواهد شد.