تکریم سالمندان یک تکلیف دینی، قانونی و عقلی است

فرماندار کرمان گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های مهمی که بر عهده‌ی همگان است، تکریم و خدمت‌رسانی به سالمندان است که یک تکلیف دینی، قانونی و عقلی به شمار می‌رود.

محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های مهمی که بر عهده‌ی همگان است، تکریم و خدمت‌رسانی به سالمندان است که یک تکلیف دینی، قانونی و عقلی به شمار می‌رود.

به گزارش کرنا، محمدعلی توحیدی در مرکز نگه‌داری سالمندان بهارستان سلامت، در جلسه‌ی شورای رسیدگی به سالمندان و بازنشستگان افزود: جمعیتی که هر روز متولد می‌شوند، زمانی به سن میان‌سالی و کهن‌سالی خواهند رسید؛ بنابراین، باید ساختار اداری و اجتماعی مناسبی برای سالمندان فراهم سازیم تا زندگی و معیشت آن‌ها با آرامش کامل سپری شود.

فرماندار کرمان بیان کرد: مراقبت از سالمندان و رسیدگی به وضعیت آنان، از نکات ضروری جامعه و نیازمند کار بیش‌تر در این زمینه است.

وی گفت: باید کلیه‌ی نیازهای اولیه و ثانویه‌ی سالمندان که مرتبط با سلامت، معیشت، تغذیه و درمان آن‌ها است، به‌طور کامل فراهم شود و هم‌چنین مکان‌هایی امن و ایمن برای این‌گونه افراد در نظر گرفته شود.

توحیدی ضمن تقدیر و تشکر از خیرانی که در زمینه‌ی احداث سرای سالمندان شهرستان کرمان هم‌کاری داشته‌اند، اذعان داشت: در استان کرمان به کمک خیران اتفاقات خوبی در زمینه‌ی نگه‌داری سالمندان رقم خورده و جایگاه مناسبی در سطح ملی داریم.

وحیدزاده مدیر بهزیستی شهرستان کرمان نیز آمار سالمندان استان کرمان را بین ۳۵ تا ۴۰هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۵۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و ۲۵۰ نفر از آن‌ها در مراکز سالمندان نگه‌داری می‌شوند.