تأکید فرماندار کرمان بر ایجاد ساختاری ویژه سالمندان

فرماندار کرمان گفت: باید ساختار اداری و اجتماعی مناسب و ویژه سالمندان فراهم کنیم تا زندگی و معیشت آنها با آرامش کامل سپری شود.

محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان گفت: باید ساختار اداری و اجتماعی مناسب و ویژه سالمندان فراهم کنیم تا زندگی و معیشت آنها با آرامش کامل سپری شود.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «محمدعلی توحیدی» در جلسه‌ی شورای رسیدگی به سالمندان و بازنشستگان کرمان گفت: جمعیتی که هر روز متولد می‌شوند یک زمان به سن میانسالی و کهنسالی می‌رسند از این‌رو باید ساختار اداری و اجتماعی مناسبی برای سالمندان فراهم کنیم تا زندگی و معیشت آنها با آرامش کامل سپری شود.

 فرماندار کرمان تصریح کرد: مراقبت از سالمندان و رسیدگی به وضعیت آنان از نکات ضروری جامعه و نیازمند کار بیشتر در این زمینه است.

وی گفت: باید همه‌ی نیازهای اولیه و ثانویه سالمندان که مرتبط با سلامت، معیشت، تغذیه و درمان آنها است به طور کامل فراهم شود هم‌چنین مکان‌هایی امن و ایمن برای این قبیل افراد در نظر گرفته شود.

توحیدی با تشکر از خیرین که در زمینه‌ی احداث سرای سالمندان شهرستان کرمان همکاری داشتند، خاطرنشان کرد: در استان کرمان به کمک خیرین اتفاقات خوبی در زمینه‌ی نگهداری سالمندان رقم خورده و جایگاه مناسبی در سطح ملی داریم.

فرماندار کرمان تصریح کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های مهمی که برعهده همگان است تکریم و خدمت‌رسانی به سالمندان است که یک تکلیف دینی، قانونی و عقلی بشمار می‌رود.

 «وحیدزاده» مدیر بهزیستی شهرستان کرمان نیز شمار سالمندان استان کرمان را بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر برشمرد و افزود: که از این تعداد، ۲۵۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و ۲۵۰ نفر از آنها در مراکز سالمندان نگهداری می‌شوند.